تیزر جدید وان‌پلاس تاریخ ارائه‌ی Oxygen OS را ۲۳ بهمن ذکر می‌کند

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
به تازگی تیزری از سوی مدیرعامل کمپانی وان‌پلاس منتشر شده که تاریخ ارائه‌ی سیستم‌عامل OxygenOS را 12 فوریه مصادف با ۲۳ بهمن ماه اعلام می‌کند. پیش‌تر اعلام شده بود که این تاریخ تنها به ارائه‌ی جزئیات بیشتر اختصاص خواهد داشت اما آیا می‌توان بزودی منتظر عرضه‌ی رام اختصاصی وان‌پلاس بود؟
تبلیغات

طی چند ماه گذشته، کاربران سایانوژن و دستگاه‌های وان پلاس با خبرهای متعددی در خصوص سیستم‌عامل مورد علاقه‌ی خود روبرو بوده‌اند. زمانی که عدم توافق این دو شرکت بصورت عمومی اعلام شد، گمانه‌زنی‌ها در خصوص آینده‌ی وابستگی این دو به یکدیگر بسیار متداول شد. بسیاری از طرفداران و مالکان OnePlus One، تصور این دستگاه بدون رام‌های سایانوژن را بسیار دشوار می‌بینند. در حقیقت وجود نسخه‌ی پیش‌فرض و دارای پشتیبانی سیستم‌عامل سایانوژن، یکی از دلایل اصلی خرید گوشی هوشمند وان از سوی بسیاری افراد بود. با این وجود، برخی از کاربران نیز هستند که این مسائل کوچک‌ترین اهمیتی برای‌شان ندارد. عده‌ای نیز که سیستم‌عامل سایانوژن را پر از باگ یا مشکل می‌دانستند، از تصور ورود نسخه‌ی دیگری از اندروید به دستگاه‌های خود خشنود و آسوده خواهند شد.

 پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، سرانجام بصورت رسمی تایید شد که کمپانی OnePlus تصمیم دارد سیستم‌عامل‌های اندروید محور اختصاصی خود را تحت نام‌های «اکسیژن» و «هیدروژن» توسعه دهد. وان‌پلاس با اعلام اینکه درصدد انتشار رام اختصاصی خود است، مسابقه‌ای را برای انتخاب یک نام برای این رام شکل داد. فردی که نام اکسیژن را برای این رام پیشنهاد داده، با یک جت اختصاصی راهی شن‌زن چین شده و یک دستگاه گوشی‌هوشمند وان مشکی با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی نیز هدیه خواهد گرفت. 

در صورتی که از جزئبات این مساله مطلع نیستید، هیدروژن به نسخه‌ی مخصوص کشور چین اطلاق خواهد شد و نسخه‌ی بین‌المللی این سیستم‌عامل، اکسیژن نام خواهد گرفت. جدای از اطلاع‌رسانی رسمی و تایید خبر توسعه‌ی این سیستم‌عامل، شرکت OnePlus هیچ جزئیات دیگری در این خصوص ارائه نکرده بود. چند روز پیش ویدیویی از کار با این رام منتشر شد که تفاوت خاصی را با اندروید خام نشان نمی‌داد. سوالات زیادی در خصوص این تصمیم وان‌پلاس وجود دارد که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: این سیستم‌عامل به چه شکل خواهد بود؟ چه زمانی ارائه خواهد شد؟ چگونه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؟ تمامی این پرسش‌ها بی‌پاسخ باقی مانده‌اند. البته OnePlus طی اعلام رسمی خود وعده داده بود که در تاریخ 12 فوریه، جزئیات بیشتری در خصوص سیستم‌عامل خود منتشر خواهد کرد.

اکنون به نظر می‌رود ممکن است در تاریخ 12 فوریه، چیزی بیش از جزئیات در انتظارمان باشد. مدیرعامل وان‌پلاس امروز نسبت به انتشار یک تیزر اقدام کرد که به وضوح، ارائه‌ی این سیستم‌عامل در تاریخ 12 فوریه را نشان می‌دهد. البته اعلام رسمی در این خصوص صورت نگرفته و هنوز احتمال اشتباه وجود دارد. با این حال تصویر ارسال شده از سوی مدیرعامل این شرکت در حساب Weibo شخصی خود، تاریخ مذکور را برای عرضه‌ی این رام نشان می‌دهد. حداقل اکنون می‌توان مطمئن بود که سیستم‌عامل «اکسیژن» در چارچوب زمانی عرضه‌ی رسمی قرار دارد و کارهای عمومی بر روی آن به اتمام رسیده است.

تا کنون تعدادی تصویر نیز از خود رام در حال توسعه‌ی این شرکت منتشر شده که در ادامه آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

6b1394a6jw1eow2ybjnlaj21ay27dh69-606x1024
download1

در هر صورت باید اندکی دیگر منتظر ماند و دید این سازنده‌ی نوپای گوشی‌های هوشمند چه نوآوری و مزیت رقابتی برای ارائه در مقابل سایانوژن در دست خواهد داشت. وان‌پلاس اعلام کرده که دریافت و نصب این سیستم‌عامل برای دارندگان فعلی گوشی وان‌پلاس وان اختیاری خواهد بود. دیدگاه شما در این خصوص چیست؟ تصور می‌کنید این رام به موفقیت مورد نظر وان پلاس دست خواهد یافت یا روی گرداندن از سایانوژن مود یکی از اشتباهات بزرگ این سازنده به شمار می‌رود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات