اپل اولین اپلیکیشن اندرویدی خود را توسعه می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل سال گذشته‌ کمپانی بیتس را از آن خود کرد. بسیاری اصلی‌ترین دلیل برای خرید این کمپانی را سرویس موسیقی بیتس مطرح کردند. حال گزارش‌هایی منتشر شده که حکایت از توسعه‌ی اپلیکیشن اندرویدی این سرویس برای اندروید دارد که در واقع اولین اپلیکیشن اندرویدی اپل خواهد بود.
تبلیغات

کاهش استفاده از سرویس موسیقی اپل که در قالب آیتیونز ارائه می‌شود و در مقابل محبوبیت سرویس‌های استریم موسیقی چون اسپاتیفای سال گذشته اپل را واداشت تا کمپانی بیتس را که یک سرویس استریم موسیقی در اختیار داشت و از اعتبار خوبی نیز در جامعه‌ی موسیقی برخوردار بود، از آن خود کند. حال اخباری در مورد انتشار زودهنگام اپلیکیشن این سرویس برای اندروید منتشر شده که اولین اپلیکیشن اندرویدی اپل خواهد بود. براساس اطلاعات ارائه شده هزینه‌ی ماهیانه‌ی عضویت در این سیستم ۷.۹۹ دلار در ماه خواهد بود که در مقایسه با اسپاتیفای با هزینه‌ی ماهیانه‌ی ۹.۹۹ دلار کمتر است.

انتشار اپلیکیشن اندرویدی این سرویس، قدمی بزرگی برای اپل است. این کمپانی پس از خرید بیتس، فعالیت اپلیکیشن اندرویدی سرویس موسیقی آن را همچون اپلیکیشن HopStop پس از تصاحب کمپانی، متوقف کرد. براساس اطلاعات منتشر شده مهندسان اپل در حال توسعه‌ی این اپلیکیشن هستند.

تیم‌کوک پیش از این اعلام کرده بود که مشکلی با توسعه‌ و ارائه‌ی اپلیکیشن‌ها برای اندروید توسط اپل ندارد. اندروید هم‌اکنون در حدود ۸۵ درصد از سهم گوشی‌های‌هوشمند در جهان را در اختیار دارد و از این‌رو تنها توجیه توسعه‌ی اپلیکیشن اندرویدی سرویس موسیقی بیتس راه‌اندازی سرویسی قوی مبتنی بر کاربران است. براساس گزارش منتشر شده، اپل برنامه‌ای برای انتشار نسخه‌ی ویندوزفونی اپلکیشین سرویس موسیقی خود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات