توافق توئیتر و گوگل؛ نمایش توئیت‌ها در نتایج جستجو

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
توئیتر و گوگل برای نمایش توئیت‌ها در نتایج جستجوی گوگل به توافق رسیدند. از این پس گوگل به مخزن توئیت‌های موجود در شبکه‌ی‌ اجتماعی توئیتر دسترسی داشته و می‌تواند از توئیت‌ها نیز در نتایج جستجوی خود استفاده کند.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده در بلومبرگ دو کمپانی توئیتر و گوگل برای نمایش توئیت‌ها در نتایج جستجوی گوگل به توافق رسیده‌‌اند. با توجه به توافق جدید و دسترسی گوگل به توئیت‌ها دیگر نیازی به جستجوی توئیت‌ها توسط روبات‌های گوگل نیست و این توافق دسترسی به توئیت‌ها را سریع‌تر از پیش کرده که به نفع دو کمپانی است.

پیش از این نیز این دو کمپانی توافق مشابهی داشتند، اما سال ۲۰۱۱ پس از پایان مدت قرارداد، همکاری توئیتر و گوگل قطع شد. گوگل در سال ۲۰۱۱ با راه‌اندازی سرویس اجتماعی خود، گوگل‌پلاس در تلاش بود با رقبایی نظیر توئیتر و فیس‌بوک رقابت کند، از این‌رو همکاری خود را با سرویس‌هایی که رقیب بودند، ادامه نداد. براساس اطلاعات ارائه‌ شده توسط بلومبرگ، نتیجه‌ی این توافق را نمی‌توان به این زودی مشاهده کرد و باید تا پایان نیمه‌ی اول سال جاری میلادی منتظر بود.

توئیتر و گوگل اظهار نظری در این خصوص ارائه نداده‌اند. توئیتر گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۴ میلادی را امروز منتشر خواهد کرد که احتمالا در جریان این کنفرانس شاهد تایید همکاری با گوگل خواهیم بود. سهامداران بی‌صبرانه در انتظار شنیدن آماری نظیر افزایش تعداد کاربران هستند. یقینا در پیش گرفتن چنین سیاست‌هایی منجر به بالارفتن تعداد کاربران سرویس توئیتر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات