سونی ۱۵ میلیون دلار برای حل مساله‌ی حمله‌ سایبری هزینه می‌کند

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
سونی اخیرا در زمینه‌ی امنیت با مشکلات فراوانی روبرو شده که نه تنها صنعت سینمایی این کمپانی را تحت تاثیر قرار داده، بلکه موجب اخلال در عملیات و سیستم حسابداری این شرکت نیز شده که به موجب آن، گزارش‌های مالی سه‌ماهه‌ی گذشته‌ی این شرکت تحت تاثیر قرار گرفته است. اکنون سونی اعلام کرده 15 میلیون دلار برای مقابله با مشکلات سایبری خود خرج خواهد کرد.
تبلیغات

 سونی اعلام کرده طی سه ماهه‌ی آتی، حدود 15 میلیون دلار برای تحقیق و نیز بازیابی از حملات سایبری صورت گرفته در قبال این شرکت هزینه خواهد کرد. البته این مبلغ جدای از 15 میلیون دلاری است که ماه گذشته، سونی  برای جبران خسارت کاربرانی که در اثر یکی از حملات متضرر شده بودند صرف کرد.

مشکلات ایجاد شده در ساختار امنیتی و حسابداری سونی، باعث شد این کمپانی بجای ارائه‌ی ارقام دقیق، مجبور به ارائه‌ی پیش‌بینی‌ها و ارقام احتمالی خود شود. سونی حدس می‌زند که در فاصله‌ی ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال گذشته، 756 میلیون دلار سود خالص بدست آورده باشد. در هر حال، سونی همچنان درگیر مسائل بازسازی پس از حملات است.

سونی تصمیم گرفته در بخش کسب و کار موبایل خود، 2٫100 موقعیت شغلی را حذف کند که از رقم اعلام شده‌ی قبلی نیز بیشتر است. با وجود این وضعیت، بخش موبایل این کمپانی ژاپنی موفق شده به میزان اندکی سوددهی در بر داشته باشد. سونی تصمیم گرفته سیاست عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود را بهینگی بیشتری بخشیده و مجموعه‌ی کوچک‌تری از دستگاه‌ها را در مرکز توجه خود قرار دهد.

اگر چه بخش Sony Pictures بیشترین صدمات را از حمله‌ی هکری صورت گرفته متحمل شد، با این وجود این بخش موفق شده طی سه‌ماهه‌ی منتهی به تعطیلات بیش از 20 میلیون دلار سوددهی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات