فروش ۱۲ میلیون گوشی اکسپریا سونی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
سونی در گزارش مالی سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۴ اعلام کرده است که توانسته ۱۲ میلیون گوشی همراه در بازارهای جهانی به فروش برساند. این رقم در مقایسه‌ با مدت مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده‌ی موفقیت این شرکت در افزایش سهم خود از بازار است.
تبلیغات

طبق گزارش رسمی سونی، این شرکت ۱۲ میلیون گوشی هوشمند اکسپریا در سه‌ ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۴ به فروش رسانده است که در مقایسه با رقم ۹.۹ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته و همچنین سه ماه‌ی تابستان که ۹.۹ میلیون دستگاه بوده است، پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است.

سونی با فروش ۱۲ میلیون دستگاه گوشی اکسپریا، به ۸۰ میلیون دلار سود عملیاتی دست پیدا کرده است. در بین گوشی‌های فروخته شده، اکسپریا زد 3 و مدل کامپکت این گوشی به خاطر قابلیت‌ ضد آب و همچنین طول عمر باتری شگفت‌انگیز، بیشتر مورد توجه مشتریان قرار گرفته‌اند. سونی همچنین با ارائه میان‌رده‌هایی با قابلیت ضدآب توانست در این رده قیمیت نیز محصولاتی متمایز روانه بازار کند که طرفداران خاص خود را داشتند.

سونی ضرر ۱.۴۵ میلیارد دلاری در این سال مالی را تجربه خواهد کرد، اما این ضرر به خاطر فروش بالای کنسول پلی‌استیشن 4 و تجارت رو به رشد سنسورهای دوربین، کمتر از مقدار پیش‌بینی شده است. بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از لنزهای تولید شده توسط سونی استفاده می‌کنند و آنها را با تکنولوژی‌های خود، مثل لرزش‌گیر اپتیکال و... تلفیق کرده و روی تلفن‌های خود ارائه می‌کنند.

سونی اخیرا با اجرای یک سری حرکت‌های هوشمندانه و فروش بخش‌های زیان‌ده که سال‌ها است این کمپانی را با مشکل مواجه کرده‌اند، سعی دارد تا با کوچک کردن کمپانی و نگه‌داری و توسعه‌ی بخش‌های سودآور، ضررهای مالی که هر ساله متحمل می‌شود را کاهش دهد. در آخرین اقدام، سونی یکی از کارخانه‌های سازنده‌ی چیپ‌های کنسول‌ پلی‌استیشن در شهر اویتای ژاپن را به زودی تعطیل خواهد کرد. سونی با تعطیل کردن این کارخانه، تمرکز خود را روی تولید سنسورهای دوربین‌های دیجیتال افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات