بندرعباس تحت پوشش نسل چهارم ایرانسل قرار گرفت

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
مطالعه 5 دقیقه
ایرانسل امروز چهارشنبه طی یک کنفرانس خبری در هتل هرمز بندرعباس، شبکه نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE) را در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس راه‌اندازی کرد. پیش از این، شبکه نسل سوم ایرانسل در شهرهای بندرعباس، جزیره کیش، جزیره قشم، بندر کنگ، گچین و درگهان راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده بود.
تبلیغات

شبکه G4 در استان هرمزگان، صبح روز چهارشنبه، پانزدهم بهمن ماه سال 93، طی مراسمی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه در هتل هرمز بندر عباس به صورت رسمی راه‌اندازی شد، تا این شهر علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار بگیرد.

خدمات ایرانسل در استان هرمزگان

دزفولی، مدیر عامل ایرانسل درباره وضعیت خدمات ایرانسل در استان هرمزگان گفت:

درحال حاضر ایرانسل گسترده‌ترین پوشش شبکه را در خلیج همیشگی فارس و جزایر ایرانی دارد و درحال حاضر شهرهای بندرعباس، جزیره کیش، جزیره قشم، بندر کنگ، گچین و درگهان تحت پوشش 3G ایرانسل و بندرعباس تحت پوشش 4G ایرانسل قرار دارند.

وی تصریح کرد:

33 شهر، 339 روستا، 900 کیلومتر از جاده‌ها و راه‌های اصلی و فرعی و ده جزیره از استان هرمزگان تحت پوشش خدمات ایرانسل است.
irancell-hormozgan-4g-1

دزفولی تعداد مشترکان ایرانسل در استان هرمزگان را 950 هزار نفر اعلام کرد و گفت:

پوشش جمعیتی شبکه ایرانسل در هرمزگان 99 درصد است و ایرانسل 317 آنتن BTS در این استان دارد و میزان بهره‌گیری از طرح جزیره هوشمند ایرانسل در این استان 36 درصد است.

او ادامه داد:

درحال حاضر مراکز اختصاصی خدمات ایرانسل در سه شهر بندرعباس، کیش و قشم دایر بوده و به زودی در شهرهای میناب، حاجی آباد و بندر لنگه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

ویژگی‌های شبکه نسل چهارم تلفن همراه

با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، برای اولین بار در ایران، مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کرده و با استفاده از سیم‌کارت‌های Usim به عنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات 4G را جایگزین سایر روش‌های دسترسی به اینترنت کنند.

LTE تلفن همراه تمام قابلیت‌های مدرن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.

مزایای بهره‌گیری از نسل چهارم اینترنت تلفن همراه

مدیرعامل ایرانسل گفت:

LTE نسل چهارم فناوری شبکه‌های موبایل است و از مهمترین مزایای آن می‌توان به پهنای باند بیشتر، امکان انتقال فایل‌های حجیم‌ و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه و برقراری ارتباطات در لحظه (Real Time)، بهبود عملکرد شبکه و برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع اشاره کرد.

او همچنین به مزایای دیگر استفاده از 4G به روایت صاحبان کسب و کار در آمریکا اشاره کرده و ادامه داد:

بهره‌گیری از این نسل از اینترنت تلفن همراه منجر به اثراتی شده است که از آن جمله باید به مواردی چون افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، توسعه کسب و کارهای جدید، افزایش رضایت شغلی کارکنان و افزایش رضایت مشتریان اشاره کرد.

132 درصد رشد در میزان مصرف نسل‌های جدید همراه

مدیرعامل ایرانسل در ادامه سخنان خود گفت:

سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت نسل سوم ایرانسل درحال حاضر به طور متوسط ۱۰ برابر شبکه نسل 2.75 (EDGE) است و سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت نسل چهارم ایرانسل درحال حاضر به طور متوسط هشت برابر شبکه نسل سوم و ۷۶ برابر نسل 2.75 است.

دزفولی گفت:

مصرف ماهیانه دیتا در پایان آذر ماه به بیش از چهار هزار ترابایت رسیده است و این میزان مصرف در قیاس با دوره قبل از بهره‌برداری در شهرهای تحت پوشش اینترنت پهن باند بیش از 132 درصد رشد یافته است.
irancell-hormozgan-4g-2

شهرهای تحت پوشش نسل‌های سوم و چهارم ایرانسل

به گفته مدیرعامل ایرانسل، 120 شــهر در کل کشور تحــت پوشش نسل سوم تلفن همراه هستند که آبادان، آستارا، اراک، اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اصفهان، اندیشه، اهواز، ایلام، بابل، بجنورد، بندر انزلی، بندرعباس، بوکان، بوشهر، بهارستان، بیرجند، تبریز، تهران، درگهان، دستگرد، دوگنبدان، دولت آباد، جلفا، خرم آباد، خوی، رشت، ری، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سمنان، سنندج، سهند، شاهین شهر، شهرکرد، شیبان، شیراز، طرقبه، طوس، فسا، قائم شهر، قروه، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، لاهیجان، لنگرود، مرودشت، مشهد، میامی، میاندوآب، همدان، یاسوج، یزد، امیرکلا، محمودآباد، نور، آستانه اشرفیه، رودبار قصران ، درود ، شهربابک، میانه، ایزد شهر، تنکابن، رویان، رامسر، کیش، شهر جدید صدرا و ... از جمله آنها هستند و 80 درصد از مشــتریان دیتا در این منــاطق تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی، شهرهای تحت پوشش نسل چهارم را نیز ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس، اهواز، آبادان، دزفول، همدان، شیراز و بندرعباس عنوان کرد و گفت:

تمام مراکز استان تا انتهای سال جاری تحت پوشش نسل چهارم قرار خواهند گفت و میزان پوشش شهرها تا پایان سال جاری 70 درصد رشد خواهد کرد.

ارایه انواع مودم‌های باندپهن همراه در بندرعباس

برای تسهیل بهره‌گیری از این تکنولوژی در استان هرمزگان همزمان با راه‌اندازی رسمی عرضه این خدمات در بندرعباس و به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم‌های باندپهن همراه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G به بازارهای استان خوزستان نیز عرضه شد.

باتوجه به اینکه درحال حاضر تعداد محدودی از گوشی‌های تلفن همراه، قابلیت پشتیبانی از خدمات LTE دارند، این مودم‌ها با هزینه بسیار کمتر امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های نسل چهارم ایرانسل را برای کاربران فراهم می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات