امسال تلفن‌های لومیا با پردازنده اسنپ‌دراگون 810 معرفی می‌شوند

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرد در سال جاری اقدام به عرضه‌ی گوشی‌های جدید لومیا مجهز به پردازشگر‌ اسنپدراگون ۸۱۰ خواهد کرد. اسنپدراگون 810 نسل جدیدی از پردازشگرهای کوالکام، یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان پردازشگرهای گوشی‌های هوشمند است که در سال جاری میلادی مورد استفاده‌ی چند شرکت صاحب نام دیگر هم قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

جوها کوکونن، سرپرست بخش مدیریت محصولات شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت:

مایکروسافت و کوالکام در حال ایجاد همکاری طولانی مدت به منظور توسعه‌ی چشم‌انداز تجارت و تجربه‌ی سرگرمی در گوشی‌های هوشمند لومیا بر پایه‌ی سیستم عامل ویندوز فون هستند. ما به دنبال تداوم این رابطه هستیم تا بهترین گوشی‌های هوشمند لومیا را به بازار عرضه کنیم. گوشی‌هایی که مجهز به پردازشگرهای اسنپدراگون کوالکام 810 خواهند بود. این گوشی‌ها ترکیب بی‌سابقه‌ای از قدرت پردازش، ایجاد محتوای چندرسانه‌ای غنی، کیفیت بالای گرافیکی و ارتباطات بی‌سیم را به مشتریانمان اهدا می‌کنند.

پردازنده‌های اسنپدراگون 810 در نوع خود امکانات جدید و ارزشمندی را در بازدهی، ارتباطات و سرگرمی ارائه خواهد داد که تا قبل از آن ممکن نبوده است. کوالکام قصد دارد تا در سال جاری علاوه بر پردازنده اسنپدراگون 810، مدل 808 را هم عرضه خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    کوالکام پردازنده‌ی گرافیکی این محصولات را نیز از یاد نبرده و اسنپ‌دراگون 808 را با پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 418 همراه ساخته است که 20 درصد سریع‌تر از آدرنو 330 عمل می‌کند. اسنپ‌دراگون 810 نیز با آدرنو 430 همراه شده که در مقایسه با آدرنو 420 به کار رفته در اسنپ‌دراگون 805، به میزان 30 درصد سریع‌تر شده است. با این اوصاف اسنپ‌دراگون 810 از رزولوشن ویدئو‌هایی 4K اولترا اچ‌دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه و ویدئوهایی با رزولوشن 1080p با نرخ 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی سیگنال تصاویر دوگانه‌ی (ISP) تعبیه شده، قادر است تا نرخ انتقال 1.2 گیگاپیسکل بر ثانیه را پشتیبانی کند. همچنین می‌توان در تلفن‌های‌هوشمندی با قلب پردازشی اسنپ‌دراگون 810، دوربین‌هایی با سنسور 55 مگاپیکسل تعبیه کرد.

    زمانی که تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های فوق را با پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 و قابلیت ارتباطی Cat 6 LTE-Advanced با سرعت انتقال 300 مگابایت در اسنپ‌دراگون 810 ترکیب کنیم، شاهد ظهور یکی از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در صنعت ابزار‌های قابل‌حمل خواهیم بود که رقابت با آن در چنته‌ی هر رقیبی نیست.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات