برخی مشخصات آیپد «پلاس» اپل لو رفت

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
این روزها اطلاعات و شایعات مختلفی از مدل ۱۲ اینچی آیپد اپل منتشر می‌شود و حتی به تازگی تصویر منتسب به قاب پشت این محصول نیز فاش شد. در حالی که پیشتر شایع شده بود که این دستگاه آیپد پرو نام خواهد داشت، امروز پستی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد مبنی بر اینکه نام این آیپد «آیپد پلاس» است.
تبلیغات

پست به اشتراک گذاشته شده در شبکه اجتماعی چینی Weibo، جزییات بیشتری از آیپد پلاس را اعلام کرده است. بر این اساس گفته می‌شود این آیپد از یک نمایشگر ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن 2K بهره خواهد برد. البته رزولوشن دقیق این دستگاه هنوز مشخص نشده است، بنابراین رزولوشن یا ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل همچون وضوحی که در آیپد ایر ۲ به کار گرفته شده است یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل شبیه به تبلت‌های اندرویدی خواهد بود. 

ضخامت این تبلت تنها ۷ میلی‌متر است و در مقابل آیپد ایر ۲ با ضخامت ۶.۱ میلی‌متر به نظر ضخیم می‌رسد. البته باید این موضوع را در ذهن داشته باشیم که این تبلت به نمایشگر ۱۲.۹ اینچ مجهز شده، بنابراین جثه‌ای به مراتب بزرگتر از آیپد ایر ۲ خواهد داشت. اما نکته‌ای که بیشتر از این نازکی بدنه اهمیت دارد، قطعا وزن دستگاه است. وزن این تبلت ۷۰۰ گرم اعلام شده که در مقایسه با آیپد ایر ۲ که فقط ۴۳۷ گرم وزن داشت، باز هم جای تامل دارد.

از دیگر مشخصات آیپد پلاس می‌توان به باتری ۱۱۰۰۰ میلی آمپر ساعت اشاره کرد که قطعا با ظرفیت بسیار زیاد خود انرژی لازم برای کار با دستگاه را تا چندین ساعت تامین می‌کند. هنوز اطلاعات بیشتر درباره مقدار حافظه رم، پردازنده، زمان رونمایی و عرضه و وجود داشتن یا نداشتن قلم استایلوس برای این تبلت مشخص نشده است. احتمال می‌رود در کنار آیپد‌های جدید ۲۰۱۵، اپل از آیپد پلاس نیز رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات