اپل با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری، کارخانه‌ی تولید کریستال یاقوت را دیتاسنتر می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از حرف و حدیث‌های فراوان در مورد استفاده ار یاقوت کریستال در نسل جدید آیفون‌های اپل، GT Advanced نتوانست میزان مورد نیاز اپل از این محصول را تامین کند، از این‌رو اپل در ازای سرمایه‌گذاری انجام شده، کارخانه‌ی تولید کریستال یاقوت در آریزونا را مال خود کرده و قصد دارد آن را به دیتا سنتر تبدیل کند.
تبلیغات

پس از سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیون دلاری اپل در GT Advanced برای تولید کریستال یاقوت در آریزونا و موفق نشدن این کمپانی در تولید میزان مورد نیاز اپل، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس بدون استفاده از این ماده روانه‌ی بازار شد.

اپل به جای استفاده از کریستال یاقوت در آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، از شیشه‌ی تقویت شده در محصول خود استفاده کرد. اپل برای تولید کریستال یاقوت توسط GT Advanced مبلغ ۴۴۰ میلیون دلار را بصورت پیش پرداخت در اختیار این کمپانی قرار داده بود. پس از آنکه استفاده از کریستال یاقوت در آیفون منتفی شد، اپل ۱۳۹ میلیون دلار از توافق صورت گرفته را در اختیار این کمپانی قرار نداد و از این‌رو GT Advanced اعلام ورشکستی کرد.

GT Advanced برای بازگرداندن پول اپل و سایر سرمایه‌گذاران، اقدام به فروش تجهیزات خود کرد و از این‌رو اپل نیز کارخانه‌ی تولید یاقوت کریستال در آریزونا را از آن خود کرد. کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌‌اند که با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری، این کارخانه را تبدیل به دیتاسنتر می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده این دیتاسنتر به‌عنوان مرکز فرمان شبکه‌ی جهانی اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اپل در این دیتاسنتر ۱۵۰ نفر را بصورت مستقیم استخدام خواهد کرد و ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر نیز بصورت غیرمستقیم صاحب شغل خواهند شد. انرژی مورد نیاز این مرکز با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر چون انرژی خورشیدی تامین خواهد شد. براساس اطلاعات ارائه شده GT Advanced‌می‌تواند کارخانه را تا دسامبر ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار دهد و از آن پس اپل آن را تبدیل به دیتاسنتر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات