سهم بازار جهانی ویندوز ۷ همچنان رو به افزایش است

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
طبق آخرین آمار و ارقام بدست آمده از NetMarketShare، سهم بازار جهانی ویندوز ۷ اخیرا رشد داشته و با ۵۵.۹۲ درصد سهم در صدر سیستم‌عامل‌ها قرار دارد.
تبلیغات

ویندوز ۸ و ویندوز ۸.۱ روی هم رفته توانسته‌اند ۱۳.۸۳ درصد سهم داشته باشند که در ماه پیش این مقدار ۱۳.۵۲ درصد گزارش شده بود. ویندوز XP نیز در مدت اخیر رشد کمی داشته و سهم خود را از ۱۸.۲۶ به ۱۸.۹۳ درصد افزایش داده است.

Jan-2015-Desktop-Marketshare

با توجه به اینکه دیگر دستگاهی با ویندوز پیش‌فرض ۷ و XP به فروش نمی‌رسد، رشد این دو سیستم عامل قدیمی کمی صحت و دقت این اطلاعات را به شک می‌اندازد. اما اینطور که مشخص است بسیاری از افراد هنوز ترجیح می‌دهند از ویندوز‌های قدیمی ۷ و XP روی سیستم خود بیشتر استفاده کنند. به طوری که سهم بازار جهانی ویندوز ۷ اخیرا رشد داشته و با ۵۵.۹۲ درصد سهم در صدر سیستم‌عامل‌ها قرار دارد. سهم این سیستم‌عامل دسامبر سال پیش به ۵۶.۲۶ درصد نیز افزایش پیدا کرده است.

ویندوز ۱۰ در این لیست تنها ۰.۰۵ درصد از سهم سیستم عامل‌ها را در اختیار دارد. با اینکه بیشتر ویندوز‌ها در این مدت اخیر رشدی را تجربه کرده‌اند اما سهم سیستم عامل مک OS X از ۷.۲۷ به ۷.۱۱ درصد کاهش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات