چشم‌اندازی متفاوت از کوه‌های یخی شناور

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
کوه‌های یخی شناور جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند. اما در مجموعه تصاویر زیر از زاویه‌ای دیگر به این قطعات بزرگ منجمد نگریسته شده است.
تبلیغات

 فیلمساز و طراحی به نام الکس کُرنل در طول تعطیلات ماه گذشته‌ی خود در ناحیه‌ی آنتراکتیکا (جنوبگان)، مجموعه تصاویری دیدنی از کوه‌های یخی تهیه کرده که روی دیگر زیبایی این بلوک‌های یخی غول آسا را به تصویر کشیده‌اند.

alex cornell

کرنل که به منظور عکاسی برای نشنال جئوگرافیک همراه با مادر و خواهرش در این سفر حضور داشت، به صورت اتفاقی در خلیج سیِروا (Cierva) با یک قالب‌ یخی باشکوه که پشت و رو شده بود، مواجه شد. اگر دقت کنید در می‌یابید که رنگ‌بندی شگفت انگیز این کوه یخی، حقیقتاً زیبا و جالب توجه بوده و نگاه را به خود جلب می‌کند.

چشم انداز متفاوت از کوه های یخی

کورنل در این می‌گوید که اولین نگاه به این کوه یخی تجربه‌ای متفاوت و جالب را برای او رقم زده، چرا که از نظر ظاهری به شکلی غیرمنتظره با دیگر قطعات یخ شناوری که تا به حال دیده بود، تفاوت می‌کرد. او در ادامه اشاره می‌کند طبیعت شناسی که همراه با آنها در قایق حضور داشته، این کوه یخی را شگفت انگیز و بی‌نظیر توصیف کرده، چیزی کاملاً متفاوت از دیگر قطعات یخی که در آن ناحیه شناور بودند.

چشم انداز متفاوت از کوه های یخی

اغلب، کوه‌های یخی را به رنگ آبی مشاهده می‌کنیم. این رنگ در وهله‌ی اول بازتابی از رنگ آب است. از سوی دیگر پیوند شیمیایی ایجاد شده بین مولکول‌های اکسیژن و هیدروژن نیز با جذب نور قرمز از طیف نور مرئی، سبب می‌شود  رنگ آبی با شدت و درخشش بیشتری به چشم آید.

چشم انداز متفاوت از کوه های یخی

کرنل در ادامه می‌افزاید:

"از آنجایی که برف به تازگی در این ناحیه باریده بود، اما اثری از برف تازه روی این قطعه یخ مشاهده نمی‌شد، به نظر می‌رسید به تازگی تغییر وضعیت داده و چرخیده است."

از نظر کرنل همه چیز در این سفر خارق‌العاده و شگفت انگیز بوده، چرا که او را، هم به عنوان یک انسان معمولی و هم یک عکاس، شدیداً تحت تأثیر قرار داده است.

کرنل:

"همه چیز عالی بود. در یک لحظه پنگوئن‌ها را می‌دیدی  که شنا می‌کردند، در گوشه‌ای دیگر کوه‌های پوشیده از برف قد برافراشته و این سوتر این قطعات یخی باشکوه روی پهنه‌ی وسیع اقیانوس شناور بودند. یه لحظه با خود فکر کردم همه چیز چقدر باشکوه و هماهنگ است. ذهن انسان به سختی قادر به درک این نکته است که چگونه دو یا چند رویداد تماشایی همزمان با هم رخ داده و شما را به شگفتی می‌اندازند." 

در ادامه توجه شما را به دیگر تصاویر تماشایی جلب می‌کنیم که این عکاس خوش ذوق در طول این سفر موفق به ثبت و ضبط آنها شده است.

چشم انداز متفاوت از کوه های یخی
چشم انداز متفاوت از کوه های یخی
چشم انداز متفاوت از کوه های یخی
چشم انداز متفاوت از کوه های یخی

اگر مایلید دیگر تصاویر ثبت شده کرنل در این سفر را نیز مشاهده کنید، حتماً سری به  آدرس  اینستاگرام این عکاس خوش ذوق بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات