نقشه‌ی راه مدیاتک فاش شد؛ تراشه‌‌ی MT6796 با لیتوگرافی ۲۰ نانومتر انتهای ۲۰۱۵ از راه می‌رسد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه مدیاتک کار خود را در زمینه‌ی تولید تراشه‌ها برای گوشی‌های‌هوشمند میان‌رده و پایین‌رده شروع کرد، از سال گذشته این کمپانی تراشه‌هایی را نیز برای محصولات رده بالا عرضه کرده است. انتشار اخبار نشان از این دارد که مدیاتک همچنان برنامه‌های پیشرفت خود را ادامه خواهد داد، چرا که این کمپانی تایوانی برای عرضه ی تراشه‌ی ۶۴ بیتی MT6796 در انتهای سال ۲۰۱۵ میلادی برنامه‌ریزی کرده است.
تبلیغات

مدیاتک در سال اخیر تراشه‌های قدرتمندی را روانه‌ی بازار کرده است. از جمله‌ی این تراشه‌ها می‌توان به MT6595 اشاره کرد که یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای بوده و میزو از آن در MX4 استفاده کرده است. انتشار نتایج بنچمارک منتسب به این گوشی نشان از این دارد که مدیاتک محصول بسیار پرقدرتی را روانه‌ی بازار کرده است.

مدیاتک در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی تراشه‌ی هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی خود را با نام MT6795 معرفی کرد که به نوعی برای رقابت با اسنپدراگون ۸۱۰ توسعه یافته است. همانطور که گفتیم تایوانی‌ها هنوز درصدد رسیدن به موفقیت‌های بیشتر هستند و از این‌رو برای عرضه‌ی تراشه‌ی MT6796 در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی برنامه ریزی کرده‌اند. این تراشه ۶۴ بیتی بوده و براساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتری توسعه خواهد یافت. تصویر زیر نشان‌دهنده‌ی نقشه‌ی راه این کمپانی است که جزئیات مربوط به عرضه‌ی انواع محصولات این کمپانی را مشخص می‌کند. انتظار می‌رود با معرفی MT6796، محصولات مبتنی بر این تراشه در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار شود. البته مدیاتک باید رقبایی نظیر سامسونگ را نیز در نظر داشته باشد. این کمپانی اخیرا تراشه‌ی اکسینوس 7420 را برای گلکسی S6 معرفی کرده که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتر بوده و در ساخت آن از فرآیند توسعه‌ی FinFET بهره گرفته شده است. این تراشه در مقایسه با نسل‌های گذشته بهبود مصرف انرژی ۳۰ تا ۳۵ درصدی را نشان داده است.

MeditaTekInt

در حال حاضر کوالکام گوی سبقت را از رقبای خود ربوده است، اما کمپانی‌های مدیاتک، سامسونگ و حتی هوآوی نیز به سرعت در حال بهبود تراشه‌های خود و نزدیک شدن به کوالکام هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات