زومجی: بررسی بازی The Order: 1886

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی گذشته The Order: 1886، یکی از جنجالی‌ترین و مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شد که با بازخوردهای مثبت و منفی روبه رو شد. این بازخوردها به درگیری‌ها و بحث‌های طولانی بین مخاطبان تبدیل شده و یکی از صحبت‌های داغ این روزها، همین بازی انحصاری است. حال زومجی در مقاله‌ای، به بررسی دقیق بازی پرداخته تا در آخر، نتیجه‌گیری جامع و کامل از این اثر داشته باشد.
تبلیغات

تقریبا از چند ماه پیش و پس از نمایش The Order: 1886 (به اختصار TO1886) در نمایشگاه E3 2014 بود که حواشی پیرامون این بازی آغاز شد. برخی از منتقدان با تجربه‌ی دموی این بازی ایرادات سختی را به آن نسبت داده بودند. از آن زمان بود که فشارها به شدت روی ردی ات داون (Ready At Dawn) استودیوی سازنده‌ی بازی افزایش یافت. این استودیو حدود ۱۰ سال پیش تاسیس شد و تا قبل از این، دو سه عنوان بسیار خوب برای PSP ساخته بود. بازی‌هایی نظیر God of War: Chains of  Olympus  و God of War: Ghost of Sparta را باید دو بازی تاثیرگذار روی کنسول دستی PSP دانست.

با شروع نسل هشتم کنسول‌ها و پس از معرفی TO1886 برای کنسول پلی‌استیشن 4، بسیاری از طرفداران هیجان‌زده شدند. چرا که منتظر بودند نبوغ این استودیو را روی کنسول اصلی سونی شاهد باشند. از طرفی همکاری استودیوی مطرحی چون سانتامونیکا (سازنده‌ی سری God of War) باعث شد تا امیدها به این بازی بالا برود. نمایش بازی و معرفی آن در E3 2013 واقعا خیره‌کننده بود. خیلی‌ها این بازی را دروازه‌ی ورود به نسل هشتم نامیدند. بعد از حدود یک سال و نیم انتظار طاقت‌فرسا، سرانجام TO1886 منتشر شد. آیا این بازی راضی‌کننده ظاهر شده است؟ آیا واقعا در دومین سال ورود به نسل جدید، شاهد یک تجربه‌ی واقعی از قدرت کنسول سونی هستیم؟ آیا استودیوی سازنده توانسته به وعده‌های خود عمل و طرفداران ر راضی کند؟ در ادامه TO1886 را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به پاسخ سوال‌های مطرح شده برسیم.

برای مطالعه‌ی کامل این بررسی به زومجی مراجعه کنید.

The Order: 1886

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات