نسخه‌ی تحت وب واتس‌اپ با مرورگرهای فایرفاکس و اپرا سازگار شد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ماه گذشته که نسخه‎ی دسکتاپ سرویس پیام‎رسان واتس‎اپ معرفی شد، این اپلیکیشن فقط با مرورگر گوگل کروم کار می‌کرد. اما اکنون این شرکت اعلام کرده که امکان سازگاری با مرورگرهای فایرفاکس و اپرا نیز فراهم شده است.
تبلیغات

اگر گوگل کروم مرورگر پیش‌فرض شما نیست و قصد استفاده از نسخه‌ی تحت وب واتساپ را دارید، با توجه به تغییرات انجام گرفته توسط این شرکت، می‌توانید از مرورگرهای اُپرا و فایرفاکس برای اجرای این اپلیکیشن استفاده کنید.

ماه گذشته واتساپ قابلیت استفاده از پیام‌رسان خود را ازطریق مرورگرها فراهم کرد. البته این دسترسی ازطریق نرم‌افزار اختصاصی این کمپانی برای کاربران دسکتاپ امکان‌پذیر نشد، بلکه نسخه‌ی تحت وب این اپلیکیشن برای مرورگرهای اینترنتی فعال شد. واتساپ برای اولین بار تنها در مرورگر گوگل کروم فعال شد و کاربران بی‌شماری که از سایر مرورگرها مانند فایرفاکس و اپرا استفاده می‌کردند، از نسخه وب واتساپ محروم بودند. اخیراً این شرکت اعلام کرد که کاربران مرورگرهای فایرفاکس و اپرا نیز می‌توانند به این نسخه دسترسی داشته باشند.

برای فعال کردن این قابلیت در فایرفاکس و اپرا باید به این آدرس مراجعه کرده و کد QR را در صفحه مشاهده کنید. سپس به اپلیکیشن رفته و در منوی اصلی، گزینه «WhatsApp Web» را انتخاب کنید. سپس دوربین را برای اسکن کد QR روبروی مانتیور بگیرید. به محض تکمیل اسکن، فایرفاکس به شکل اتوماتیک با واتساپ شما سینک می‌شود و به اکانت شما لاگین خواهد کرد.

متأسفانه واتساپ در گوشی‌های آیفون هنوز قابلیت اسکن کد QR را ندارد، تنها پلتفرم‌های اندروید، ویندوزفون و بلک‌بری از این ویژگی برخوردار هستند. بااین‌حال کاربران آیفون و مرورگر سافاری همچنان باید در انتظار تصمیمات بعدی واتساپ بمانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات