کمپانی‌های سوئیسی برای رقابت با اپل و گوگل، ساعت‌هوشمند می‌سازند

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی‌های ساعت‌سازی سوئیسی بالاخره به پتانسیل بالای ساعت‌های‌هوشمند پی برده‌اند، چراکه سه کمپانی موندین (Mondaine)، آلپینا (Alpina) و فردریک کنستانت (Fredrique Constant) از برنامه‌ی خود برای تولید ساعت‌های‌هوشمند پرده برداشتند.
تبلیغات

کمپانی‌های ساعت‌سازی سوئیسی موندین، فردریک کنستانت و آلپینا دیروز از برنامه‌های خود برای ورود به حوزه‌ی ساعت‌های‌هوشمند با تولید سه ساعت‌ جدید پرده برداشتند. این ساعت‌های‌هوشمند هر سه از پلتفرم MotionX بهره خواهند برد و از این‌رو شاهد قرار گرفتن قابلیت‌های ساعت‌های‌هوشمند در نمونه‌های کلاسیک خواهیم بود.

MotionX یک پلتفرم کامل برای استفاده در ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند است که امکان بهره‌گیری از انواع سنسورها را فراهم می‌کند. از جمله‌ی قابلیت‌هایی که با استفاده از این پلتفرم به گجت پوشیدنی اضافه می‌شود ثبت فعالیت‌های بدنی کاربر در کنار ثبت خواب و همچنین بهره‌گیری از انواع سنسورها است. MotionX امکان استفاده از ظاهر ساعت‌های آنالوگ را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد و همچنین می‌توان با استفاده از این پلتفرم، ساعت یا دستبند هوشمند مورد نظر را با استفاده از اپلیکیشن‌های توسعه یافته برای اندروید و iOS به گوشی‌هوشمند وصل کرد. به روشنی می‌توان دید که در دنیای ساعت‌های‌هوشمند فاصله‌ی عمیقی در حال شکل‌گیری بین تولیدکنندگان است. کمپانی‌های ساعت‌سازی سوئیسی بیشتر سعی دارند تا قابلیت‌های هوشمند را وارد ساعت‌های‌هوشمند کنند، در حالی که کمپانی‌هایی نظیر اپل و گوگل در حال توسعه‌ی پلتفرم‌هایی مشابه گوشی‌های‌هوشمند هستند.

MMT کمپانی سوئیسی-آمریکایی توسعه دهنده‌ی پلتفرم MotionX است. این کمپانی اعلام کرده که بیش از ۱۰ ساعت‌هوشمند مبتنی بر پلتفرم MotionX‌ در سال ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد. این کمپانی اعلام کرده علاوه بر سه کمپانی مورد نظر، سایر ساعت‌ساز‌های سوئیسی نیز وارد حوزه‌ی ساخت ساعت‌های‌هوشمند خواهند شد.

انتظار می‌رود هر سه کمپانی محصولات خود را در ماه ژوئن سال جاری روانه‌ی بازار کنند. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا ورود کمپانی‌های سوئیسی می‌تواند ساعت‌های‌هوشمند را از اسباب‌بازی‌های جذاب به گجت‌های کاربردی و قابل استفاده تبدیل کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات