روبات خرس عروسکی، پرستار آینده‌ی ژاپنی‌ها می‌شود

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
جمعیت کشور ژاپن رو به پیر شدن است و بچه‌های کمتری نیز در این کشور به دنیا می‌آیند. این امر مشکلات زیادی را به وجود آورده که با توجه با کم شدن جمعیت جوان و افزایش جمعیت پیر یکی از آن‌ها کمبود پرستار برای افراد سالمند است. حالا این کشور برای حل این مشکل به راه حلی متفاوت یعنی روبات‌ها روی آورده است.
تبلیغات

 محققان در موسسه تحقیق RIKEN خرس عروسکی روباتیکی را ساخته‌اند که قادر است بیمار از کار افتاده و عاجز از حرکت را حمل کرده یا به آ‌ن‌ها کمک کند تا بایستند و هنگام راه رفتن نیز بیماران می‌توانند به این روبات تکیه کنند. این روبات به نام ROBEAR نسل سوم روبات‌های با صورت خرس به شمار می‌رود؛ روبات خرسی اولی ریبا و دومی ریبای ۲ نام داشت. با این وجود هیچ کدام از این روبات‌ها تاکنون به بازار عرضه نشده‌اند.

Toshiharu Mukai عضور ارشد تیم تحقیق ساخت این روبات می‌گوید :این روبات با صورتی شبیه صورت خرس قطبی طراحی شده تا جو را کمی آرام کرده و در عین حال حس قدرت ، اصالت و تمیزی را به یاد آورد. طراحان ما گزینه‌های دیگری را نیز به ما پیشنهاد دادند ولی ما در نهایت به این شکل رای دادیم و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این روبات را وارد بازار کنیم. ROBEAR نسبت به نسخه‌ی قبلی یعنی ریبای ۲، از امکانات بهتری برخوردار است زیرا با وزن تنها ۱۴۰ کیلوگرم از ریبای دومی که ۲۳۰ کیلوگرم بود، بسیار سبک‌تر بوده و پایه‌های آن نیز کوچک‌ترند، امری که آن را کم حجم‌تر کرده و قدرت مانور بیشتری به آن می‌بخشد.

2teddy

موسسه Riken با انتشار بیانیه‌ای گفت:

همان طور که کشور ژاپن پیر شده و جمعیت جوانش رو به کاهش است مشکل کمبود پرستار برای سالمندان نیز رو به جدی‌تر شدن می‌رود و ما انتظار داریم این روبات بتواند این مشکل را حل کند.

آقای موکای نیز در این بیانیه گفت:

ما واقعا امیدواریم این روبات به پیشرفت و مدرن کردن مراقبت‌های پرستاری کمک کند و کمی بار را از دوش پرستاران بردارد. ما به تحقیقات خود برای ساخت روبات‌هایی بهتر که بتوانند مراقبتی قوی و در عین حال لطیف از سالمندان داشته باشند، ادامه خواهیم داد.

قسمت داخلی این روبات نسبت به نسخه‌ی قبلی به روز شده تا بتواند مفاصلش را با سرعت بیشتری حرکت دهد. همچنین سه نوع سنسور موجب آرامی این روبات می‌شود و سنسوری دیگر موجب می‌شود روبات حس داشته باشد تا هنگام بلند کردن بیماران، آن‌ها را زمین نیندازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات