تماشا کنید: ویدئوی سامسونگ برای نمایش پردازنده‌ی اکسینوس 7420 در گلکسی اس 6

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ علاوه بر معرفی نسل جدید پرچمدار خود، در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلون، نسل جدید SoC خود را نیز با نام Exynos 7420 معرفی می‌کند. این کمپانی ویدئویی را با مضمون پایان یافتن انتظار برای لود شدن اپلیکیشن‌ها منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که با اکسینوس ۷۴۲۰ سرعتی متفاوت را تجربه می‌کنید.
تبلیغات

سامسونگ با انتشار ویدئویی، به این موضوع اشاره کرده که مساله‌ی لود شدن اپلیکیشن‌ها در زمان اجرا با تراشه‌های اکسینوس دیگر به تاریخ پیوسته است. انتشار تصاویر منتسب به رابط کاربری جدید سامسونگ، نشان از این دارد که این شرکت، تاچ‌ویز را بسیار ساده‌تر و سبک‌تر از پیش کرده که این موضوع می‌تواند عملکرد سریع‌تر پردازنده را نیز در زمان اجرای اپلیکیشن‌ها به همراه داشته باشد.

انتشار بنچمارک‌های منتسب به این گوشی‌هوشمند نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که اکسینوس ۷۴۲۰ از نظر عملکرد چیزی از اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام کم ندارد. سامسونگ این تراشه را براساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتر و فرآیند ساخت FinFET توسعه داده است. اکسینوس ۷۴۲۰ از وجود هشت هسته‌ی پردازشی در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T760 بهره می‌برد. براساس اطلاعات منتشر شده مصرف انرژی در این پردازنده ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است که این موضوع اکسینوس ۷۴۲۰ را در مقایسه با تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۲۰ نانومتر پرقدرت‌تر و کم مصرف‌تر کرده است.

در ساخت اکسینوس ۷۴۲۰ از فرآیند توسعه‌ی سه‌بعدی FinFEt بهره گرفته شده است که در آن خبری از محدودیت‌های موجود در طراحی دو بعدی و خطی ماژول‌ها روی بورد نیست. اینتل برای مدت طولانی است که از این فرآیند تولید برای توسعه‌ی پردازنده‌های دسکتاپ خود استفاده می‌کند، اما سامسونگ اولین تولیدکننده‌ای است که از این فناوری در لیتوگرافی ۱۴ نانومتری بهره برده است. مطمئنا در آینده‌ی نزدیک شاهد این موضوع خواهیم بود که سامسونگ از این فناوری در تولید تراشه‌های حافظه‌ی NAND نیز استفاده خواهد کرد.

 لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات