اپل درصدد جذب متخصصان حوزه‌ی واقعیت مجازی است

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل در آخرین روز‌های سال ۲۰۱۴ میلادی مهندسان نرم‌افزار آشنا به توسعه‌ی بازی‌ها و رابط کاربری واقعیت مجازی را استخدام می‌کرد، حال آنکه این کمپانی اخیرا در حال استخدام نیرو‌های متخصصی در زمینه‌ی توسعه‌ی سخت‌افزار واقعیت مجازی است که این موضوع نشان از علاقه‌ی اپل به تولید رقیب برای Oculus Rift دارد.
تبلیغات

اپل پس از آنکه متخصصان مورد نیاز خود را در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار برای واقعیت مجازی جذب کرد، حال درصدد استخدام متخصصین سخت‌افزار برای تولید گجت‌هایی در این حوزه است. براساس اطلاعات منتشر شده، این کمپانی در پی جذب مهندس ارشد سیستم‌های نمایشی برای طراحی محیط سخت‌افزاری مورد نیاز در دنیای واقعیت مجازی است. به بیان بهتر اپل در پی استخدام فردی است که بتواند فناوری‌های مربوط به پخش تصاویر را با کیفیت بالا در محیط‌ واقعیت مجازی برای کاربران به ارمغان بیاورد.

یکی دیگر از تخصص‌هایی که این کمپانی در پی جذب آن است، مهندس ارشد نرم‌افزار‌های نمایشی است. به بیان بهتر اپل در پی فردی است که توانایی طراحی و توسعه‌ی نرم‌افزار‌های مورد نیاز را برای استفاده در واقعیت مجازی داشته باشد. مهندس مورد نظر وظیفه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزاری را بر عهده خواهد گرفت که هدف از توسعه‌ی آن مدیریت تصاویر رندر شده و نمایش آن در سخت‌افزار است.

همچنین باید به جذب متخصصانی در حوزه‌ی سیستم‌های شناسایی حرکت نیز اشاره کرد. اپل در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز کمپانی PrimeSense را مال خود کرد که در این حوزه فعال بود. پرایم‌سنس اصلی‌ترین کمپانی در پس تولید سنسور کینکت مایکروسافت است.

سال گذشته اپل متخصصانی را در حوزه‌ی نرم‌افزار جذب کرد که برای توسعه‌ی نرم‌افزار‌ها و محیط‌هایی مرتبط با واقعیت مجازی، راهی این کمپانی شدند. اپل همچنین خود پتنتی را در رابطه با هدست واقعیت مجازی دارد که بی‌شباهت به محصولات موجود در بازار از قبیل کاردبورد گوگل و گیر وی‌آر سامسونگ نیست. اپل این پتنت را ابتدای ماه جاری ثبت کرده است.

اپل در زمان استخدام متخصصان نرم‌افزار، تجربه‌ی کار با هدست‌های واقعیت مجازی چون محصول آکیولس را از جمله‌ی شرایط استخدام تعیین کرده بود، حال آنکه این کمپانی در مورد سخت‌افزار نیز سابقه‌ی افراد را یکی از ملاک‌های مهم عنوان کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات