جزئیات حمایت از طرح‌های بومی و واگذاری وام به فعالان فناوری

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
عضو شورای سیاستگذاری فناوری در وزارت ارتباطات از تشکیل سه شورای راهبری برای حمایت از فعالان حوزه فناوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف از جمله جویشگر ملی و نرم‌افزارهای بومی و متن باز خبر داد.
تبلیغات

خسرو سلجوقی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات برای حمایت از تولیدات بومی در داخل کشور گفت:

سه شورای راهبری شامل شورای راهبری جویشگر بومی (موتور جستجو)، شورای راهبری نرم‌افزارهای بومی و متن باز و همچنین کارگروه توسعه‌ی خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای با هدف حمایت و ارائه برنامه‌های مشخص در وزارت ارتباطات تشکیل شده است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران معتقد است که فعالان در این زمینه‌ها می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را در شوراهای راهبری مرتبط ارائه دهند:

در زمینه تخصیص وام وجوه اداره شده نیز اقداماتی صورت گرفته است به این نحو که کارگروه‌های سخت افزار، نرم افزار، محتوا و خدمات و همچنین امنیت فناوری اطلاعات در شورای سیاستگذاری ICT تشکیل شده است. پروژه‌های مرتبط با این چهار موضوع در کارگروه‌های مربوطه بررسی و از محل وام وجوه اداره شده تخصیص اعتبار می‌شوند.

سلجوقی با تاکید بر برنامه‌های حمایتی از طرح‌های بومی در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد:

وام وجوه اداره شده در سه بخش تحقیق و توسعه، کسب و کار و صادرات محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به طرح ها تخصیص داده می‌شود و این طرح‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

در هفته‌های گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از موتور جستجوی بومی «یوز» حمایت کرد و قرار است در روز ارتباطات (27 اردیبهشت 94) نیز موتور جستجوی بومی «پارسی جو» را معرفی و مورد حمایت مالی و معنوی قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات