گوگل با در اختیار گرفتن Softcard نرم‌افزار ویندوزفونی آن را غیرفعال می‌کند

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با فراگیر شدن Apple Pay در ایالات متحده آمریکا شرکت گوگل به تکاپو افتاده تا در حوزه سرویس‌های پرداخت موبایل از رقیب خود عقب نیفتد. در همین راستا به تازگی این شرکت اقدام به خرید فناوری و حق مالکیت معنوی شرکت Softcard کرده است. اما این پایان کار نیست و گوگل با این اقدام از فرصت برای ضربه زدن به مایکروسافت هم استفاده کرده است.
تبلیغات

حدود دو ماه پیش بود که شایعه‌ای مبنی بر خرید Softcard توسط گوگل مطرح شد. سافت‌کارد یک سرویس پرداخت موبایل است که بطور مشترک توسط Verizon، T-Mobile و AT&T در آمریکا پشتیبانی می‌شود. اوایل این هفته گوگل با خرید فناوری و حق مالکیت معنوی Softcard شایعه خرید آن را تبدیل به واقعیت کرد. تحیل‌گران این اقدام گوگل را اقدامی دیگر در راستای رقابت با فراگیر شدن Apple Pay می‌دانند.

طبق اعلام گوگل اَپ اندرویدی Softcard به کار خود ادامه خواهد داد و کاربران می‌توانند از خدمات پرداختی آن در بیش از 275,000 نقطه از ایالات متحده آمریکا استفاده کنند. با این حال گوگل به همه کاربران توصیه کرده که هر چه سریع‌تر Google Wallet را دانلود کنند چرا که این شرکت قصد دارد به زودی نرم‌افزار Softcard را غیر فعال کند. گوگل اعلام کرده که کاربران نمی‌توانند از Softcard Wallet به Google Wallet سوویچ کنند چرا که معامله بین گوگل و Softcard شامل اطلاعات حساب‌های کاربران قدیمی Softcard نمی‌شود و آن‌ها باید برای استفاده از خدمات گوگل، مجدد در Google Wallet ثبت‌نام کنند.

اما نکته جالب این است که گوگل در یک جلسه پرسش و پاسخ اعلام کرده است که قصد دارد نرم‌افزار ویندوزفونی Softcard را غیر فعال کند و به زودی تاریخ دقیق این اقدام را اعلام خواهد کرد. حالا با این اقدام  به نظر می‌رسد گوگل علاوه بر رقابت با اپل علاقه‌مند به ضربه زدن به مایکروسافت و ویندوزفون نیز هست. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات