احتمال همکاری گوگل با یک تولیدکننده چینی برای تولید گوشی نکسوس بعدی

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تا به حال کمپانی‌های بزرگی برای ساخت گوشی‌های هوشمند سری نکسوس با گوگل همکاری کرده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها چینی نبوده‌اند. حال به نظر می‌رسد نکسوس بعدی توسط یک کمپانی چینی ساخته خواهد شد.
تبلیغات

تا به حال کمپانی‌های بزرگی مانند اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و ایسوس برای ساخت و توسعه‌ی دستگاه‌های اندرویدی یعنی گوشی هوشمند نکسوس با گوگل مشارکت داشته‌اند، که نتیجه آخرین همکاری بین گوگل و موتورولا، ارائه‌ی گوشی نکسوس ۶ شد. سال گذشته شاهد شایعاتی مبنی بر توقف تولید گوشی‌های هوشمند توسط گوگل بودیم، اما با وجود همه‌ی شایعات گوگل بزرگ‌ترین و مجهزترین نسخه‌ از سری نکسوس یعنی نکسوس ۶ را ارائه داد.

در حالی که امکان دارد ارائه‌ی سری جدید نکسوس تا اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی به طول انجامد، شایعاتی مبنی بر همکاری و مشارکت گوگل با یک تولید کننده جدید به گوش می‌رسد. شایعه اخیر، همکاری گوگل با یک تولید کننده چینی است و این محصول قرار نیست با عنوان نکسوس ۷ عرضه شود.

اگر این شایعات درست باشند ، پای یکی از کمپانی‌های بزرگ و مطرح چینی مثل شیائومی، هوآوی، وان پلاس یا لنوو باید در این مشارکت برای تولید محصول سال ۲۰۱۵ در میان باشد. باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که هوگو بارا - مدیر بخش فروش و بازاریابی شرکت شیائومی، یکی از کارکنان سابق گوگل بود. شاید شایعات اخیر بیشتر برای این شرکت چینی که محصولات خوبی مانند Mi Note Pro را تولید کرده است، درست باشد. تمامی این شایعات فقط در حد حدس و گمان است، تمامی اطلاعات دقیق را در اواخر سال ۲۰۱۵ دریافت خواهیم کرد.

از طرفی لنوو نیز شانس زیادی برای تولید نکسوس بعدی دارد چرا که این کمپانی با تصاحب موتورولا ارتباط نزدیک‌تری با گوگل پیدا کرده است و توان تولیدی و فنی آن نیز در سطح بسیار خوبی است.

پیش‌تر برخی از شایعات در مورد تولید نکسوس جدید، گمانه‌ها را به سوی شرکت سونی نیز سوق می‌دادند، اما حالا به نظر می‌رسد تولیدکننده‌های چینی مانند شیائومی، هوآوی و وان پلاس شانس بیشتری دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات