میزو نسخه مبتنی بر اوبونتو گوشی MX4 را معرفی می‌کند

پنج‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
کنونیکال مدت‌هاست که وعده‌ی گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اوبونتو را داده و چند هفته پیش سرانجام اولین گوشی هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل لینوکس‌محور توسط کمپانی Bq معرفی شد. اگرچه این دستگاه، قدم اول به شمار می‌رفت اما با گوشی دلچسبی از نظر طراحی و کیفیت روبرو نبودیم. حال اما، سازنده‌ی جویای نام Meizu آستین بالا زده و اولین گوشی هوشمند مبتنی بر اوبونتوی خود را وعده داده است.
تبلیغات

کنونیکال برای توسعه‌ی سیستم‌عامل خود، رام‌های اوبونتو را برای گوشی‌های خاص اندرویدی منتشر می‌کرد؛ اما اکنون زمان آن فرا رسیده که پا به بازی بزرگان بگذارد. گوشی هوشمند Aquaris E4.5 که توسط Bq معرفی شد اولین گام در این زمینه به شمار می‌آمد و اکنون همانطور که وعده داده شده بود، میزو نیز برای معرفی گوشی مبتنی بر اوبونتو خود آماده است.

اگرچه می‌دانیم میزو برای مدت طولانی در حال همکاری با کنونیکال بوده، اما امروز سرانجام از سوی این کمپانی چینی خبردار شدیم که قرار است نسخه‌ی مبتنی بر اوبونتو گوشی هوشمند Meizu MX4 معرفی و وارد نمایشگاه MWC 2015 شود. این سازنده، خبر ورود گوشی مبتنی بر اوبونتو خود را با تیزری که در بر دارنده‌ی عبارت «چیزی فراتر از بهتر» است منتشر کرده. برخلاف Aquaris که یک دستگاه پایین‌رده و با کیفیت ساخت پایین بود، MX4 از مشخصات فنی معقولی بهره می‌برد که نمایشگر 5.36 اینچی 1080p، پردازنده‌ی 8 هسته‌ای MediaTek MT6595 در کنار 2 گیگابایت حافظه‌ی رم از آن جمله هستند. سایر مشخصات فنی این دستگاه از قرار دوربین اصلی 20.7 مگاپیکسلی با فلاش LED دوگانه خواهد بود. این گوشی هوشمند پیش‌تر با سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید با نام Flyme 4.0 OS که توسط خود میزو بر روی نسخه 4.4 کیت‌کت توسعه یافته معرفی شده بود و اکنون نسخه‌ی مبتنی بر اوبونتو آن نیز آماده‌ی گام نهادن به بازار است.

هنوز با اطمینان نمی‌توان در خصوص وجود یا نبود تغییر در مشخصات فنی MX4 در نسخه اوبونتو اظهار نظر کرد اما جای تعجب نخواهد بود اگر مشخصات کلی یکسان باقی مانده و تنها سیستم‌عامل دستگاه عوض شود. هنوز صحبتی در خصوص قیمت دقیق نسخه اوبونتو MX4 نیز به میان نیامده اما گمان می‌کنیم قیمت گذاری این دستگاه نیز همچون نسخه‌ی اندرویدی باشد که هم‌اکنون با برچسب 350 دلار قابل دسترس است.

ما در زومیت بصورت ۲۴ ساعته اخبار MWC را پوشش خواهیم داد و خبرهای بیشتر و جزئیات تکمیلی مربوط به Meizu MX4 Ubuntu Edition را نیز به شما ارائه خواهیم کرد. دیدگاه شما در خصوص تلاش‌های کنونیکال و این گوشی‌هوشمند میان رده چیست؟ تصور می‌کنید موفقیتی عاید این دو شرکت خواهد شد یا این تلاش از ابتدا محکوم به شکست است؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات