یوتیوب با وجود بازدید میلیاردی، چندان سود‌ده نیست

پنج‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه ویدیوی گنگنوم استایل بیش از ۲ میلیارد بازدید داشته و یوتیوب میزبان بی‌شمار ویدیوی پربازدید دیگر نیز هست و در مجموع، بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، اما به نظر می‌رسد این سرویس توان سودآوری ندارد.
تبلیغات

 حتما از خود می‌پرسید چگونه ممکن است چنین سرویس بزرگی توان سودآوری نداشته باشد... پس از آنکه هزینه‌ی زیرساخت مورد نیاز برای حفظ امپراطوری ویدیویی گوگل و شرکای محتوایی را از درآمد این سرویس کم کنیم، چیز زیادی برای افزودن به لیست درآمدهای غول جستجو باقی نخواهد ماند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، مقصر اصلی این اتفاق مراجعه‌ی اغلب کاربران به ویدیوها از طریق لینک اختصاصی است. این در حالی است که گوگل تبلیغات خود را که منبع درآمد اصلی این سرویس هستند در صفحه‌ی خانگی یوتیوب قرار می‌دهد. افزون بر این، وال‌استریت ژورنال ادعا می‌کند که گستردگی یوتیوب در میان مصرف روزانه افراد نیز چندان غنی نیست و 9 درصد از کاربران، 85 درصد از ویدیوهای تماشا شده را به نام خود ثبت کرده‌اند. بنابراین یوتیوب بیش از آنکه سرویسی یک دست و همه‌گیر باشد، اغلب توسط قشر محدودی بصورت مرتب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مساله موجب می‌شود یوتیوب در قیاس با تبلیغات تلویزیونی، مخاطب مناسب تبلیغات ضعیف‌تری داشته باشد.

یوتیوب مدتی پیش سرمایه‌گذاری بزرگی بر روی محتوای اختصاصی انجام داد اما اثرات آن بر مخاطبین همچنان چشمگیر نیست. گوگل امید دارد عضویت‌های سرویس Music Key موجب بازگشت سودآوری به بزرگ‌ترین سرویس هم‌رسانی ویدیو شود. یک شیوه‌ی دیگر نیز اجرای تبلیغات هدفمند است، به گونه‌ای که شما با تبلیغاتی که بر اساس جستجوهای اخیر شما منطبق شده روبرو شوید و احساس نیاز در شما تقویت شود. وال‌استریت ژورنال به نقل از یکی از منابع خود اعلام می‌کند که اجرای چنین رویکردی از آنچه گوگل در ابتدا انتظار داشته دشوارتر است و خوشبختانه ممکن است تا اجرای نهایی زمان بیشتری مورد نیاز باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات