انتظار معرفی چه محصولاتی را در MWC 2015 داریم؟

پنج‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کنگره جهانی موبایل به زودی کار خود را آغاز می‌کند و 10 اسفند روزی است که بسیاری از علاقه‌مندان اندروید در انتظار آن هستند تا شاهد معرفی پرچم‌داران جدید این پلتفرم باشند. پرچم‌دارانی که برای رقابت با رشد سریع و موفقیت تحسین برانگیز آیفون 6 و آیفون 6 پلاس معرفی خواهند شد. در ادامه با زومیت و محصولاتی که انتظار معرفی آن‌ها در MWC 2015 را داریم همراه شوید.
تبلیغات

کنگره جهانی موبایل سال 2015، بزودی آغاز به کار خواهد کرد و 10 اسفند روزی است که معرفی محصولات مهمی که در انتظار آن‌ها هستیم، رخ می‌دهد و به نظر می‌رسد با توجه به معرفی گوشی‌های هوشمند بالا رده و پرچم‌دار در این رویداد، کنگره جهانی موبایل قصد دارد تا نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین رویداد معرفی گوشی‌های هوشمند سال مطرح کند.

تا اینجای کار تقریبا می‌دانیم که مهم‌ترین محصولاتی که در این رویداد معرفی خواهند شد، چه محصولاتی هستند: گلکسی S6 سامسونگ و اچ‌تی‌سی وان M9 بازیگران اصلی کنگره جهانی موبایل خواهند بود ولی محصولات تازه واردی دیگری نیز در این رویداد ظاهر خواهند شد. طبق گزارش‌ها نسخه دیگری از گلکسی S6 با نام S6 Edge و نمایشگری که در کناره‌ها خمیده است، در این رویداد معرفی می‌شود و این در حالی است که برخی شایعات نیز هنوز حکایت از این دارند که گلکسی S6 در یک نسخه عرضه خواهد شد و همان نسخه اصلی گلکسی S6 دارای نمایشگری با کناره‌های خمیده خواهد بود. اچ‌تی‌سی نیز طبق گزارش‌ها دو پرچم‌‌دار با مشخصات فنی مشابه ولی اندازه نمایشگر متفاوت به MWC 2015 خواهد آورد. یک مدل با نمایشگر 5 اینچی و نسخه دیگری از همین مدل که یک فبلت خواهد بود. لنوو هم خبر از معرفی 4 ابزار اندرویدی در این رویداد داده است.

خبر خوش این است که انتظار می‌رود که تمامی این شرکت‌ها گوشی‌های هوشمند خود را با اندروید 5.0 معرفی کنند که یک قدم رو به جلو از نظر ظاهر و عملکرد نسبت به اندروید کیت‌کت محسوب می‌شود.

سامسونگ

طبق شایعات گلکسی S6 به نمایشگر 5.1 اینچی و رزولوشن QHD، پردازشگر اکسینوس 7420 سامسونگ و البته دوربین 20 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند که در کانون توجهات قرار دارد، مجهز خواهد بود. در شرایطی که پیش از این دوربین فوق‌العاده‌ای را در گلکسی نوت 4 شاهد بودیم، حالا سامسونگ با مانور بر روی دوربین گلکسی S6، انتظارات را از دوربین پرچم‌دار جدیدش بالا برده است. پیش از این نیز در زومیت خواندید که سامسونگ مدعی شده است که کاربران گوشی‌های هوشمند با استفاده از گلکسی S6 وارد دنیای جدیدی از شارژ وایرلس خواهند شد.

ge6-1phone arena

اچ‌تی‌سی

انتظار می‌رود که پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی مجهز به نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1080p، پردازنده 64 بیتی اسنپ‌دراگون 810 ساخت کوالکام، 3 گیگابایت رم DDR4  و باتری 2840 میلی‌آمپر ساعتی باشد. یکی از نکات جالبی که در مورد اچ‌تی‌سی وان M9 انتظار داریم، استفاده از دوربین 20 مگاپیکسلی متداول در پشت این گوشی هوشمند بجای استفاده از دوربین‌های اولترا پیکسلی است که در وان M7 و وان M8 شاهد بودیم. سنسور این دوربین نیز ساخت توشیبا است. دوربین مورد استفاده در نمای جلوی این گوشی هوشمند هم اولترا پیکسل خواهد بود که در شرایط با نور کم می‌تواند تصاویر خوب سلفی را برای خریداران One M9 به ارمغان بیاورد.

HTC-One-M9-renders

لنوو

 انتظار می‌رود که لنوو در رویداد کنگره جهانی موبایل خانواده جدیدی از محصولاتش را معرفی کند. لنوو وایب X3، وایب S1، وایب P1 و وایب P1 پرو. تصویری از این 4 گوشی هوشمند جدید فاش شده است و انتظار می‌رود که تمامی این گوشی‌ها از اندروید 5.0 استفاده کنند ولی هنوز اطلاعات دقیق‌تری از این محصولات جدید لنوو فاش نشده است.

Family-portrait

ال‌جی

 ال‌جی همچنان پایبند به تقویم کاری مخصوص خود است. این شرکت معرفی گوشی هوشمند پرچم‌دارش را در تابستان زمان‌بندی کرده است. این امر به این مفهوم است که ال‌جی مراسم مهمی برای معرفی گوشی هوشمند پرچم‌دار خود در کنگره جهانی موبایل ندارد ولی این به این معنی نیست که ال‌جی چیزی برای نمایش در کنگره جهانی موبایل نخواهد داشت. ساعت هوشمند شیک با بدنه تمام فلزی با نام LG Watch Urbane در جریان رویداد کنگره جهانی موبایل در بارسلونا معرفی خواهد شد و بدون تردید اخبار مربوط به آن در زومیت پوشش داده می‌شود.

LG-Watch-Urbane

هوآوی

هوآوی با ارائه محصولاتی با قیمت مناسب و اغلب با کیفیت، جایگاه مناسبی را در میان خریداران ایرانی پیدا کرده و بسیاری از علاقه‌مندان این شرکت چینی اخبار پیرامون آن را با دقت پیگیری می‌کنند. به نظر می‌رسد هوآوی با Honor X2 پا به MWC 2015 می‌گذارد. این گوشی هوشمند به نمایشگری با رزولوشن 1080p، پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 925 و 3 گیگابایت رَم مجهز خواهد بود. قیمت این گوشی هوشمند از 320 دلار آغاز می‌شود که قیمت مناسبی برای یک فبلت ارزیابی می‌شود.

honor-x2-leak1

پروژه آرا

پروژه آرا اولین گوشی هوشمند ماژولار واقعی و یکی از رویاهای گوگل است که پس از سال‌ها تحقیق و تلاش در آزمایشگاه‌های این شرکت، انتظار می‌رود که یک نمونه کامل از این محصول را در جریان کنگره جهانی موبایل شاهد باشیم. تا اینجا چند شرکت بزرگ خبر از تولید ماژول‌هایی برای پروژه آرای گوگل داده‌اند. ایده اصلی پروژه آرا قابلیت استفاده از بلوک‌های جداگانه برای پردازنده، حافظه، دوربین و ... است به نحوی که قابلیت ارتقای قسمت‌های مختلف گوشی بطور جداگانه وجود داشته باشد.

project-ara-632x403

اگر تمامی این محصولات در کنگره جهانی موبایل عرضه شوند، شما کنگره جهانی موبایل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ طی روزهای آینده با دقیق‌ترین و جدیدترین اخبار مربوط به رویداد MWC 2015 همراه زومیت باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات