اَستون مارتین غول ۸۰۰ اسب بخاری Vulcan را معرفی کرد

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
چند روز پیش اَستون مارتین تیزری ویدئویی از شاهکار جدید خود موسوم به وُلکِن منتشر کرد که بسیار جالب بود. این خودروساز بریتانیایی امروز رسما از خودروی خود رونمایی کرد که به واقع یکی از برترین‌ خودروهای عرضه شده توسط این کمپانی خواهد بود.
تبلیغات

 پس از انتشار تیزر ویدئویی اَستون مارتین از خودروی جدید خود، این کمپانی شاهکار جدید خود را رسما رونمایی کرد. شاید در زمان مشاهده‌ی این ویدئو، خروج شعله‌های آتش از اگزوز دوقلوی این خودرو در طرفین تعجب بسیاری را به خود جلب کرده بود. ولکن از وجود یک پیشرانه‌ی v12 بهره می‌برد که پیش از این نیز توسط این خودروساز مورد استفاده قرار گرفته بود. اَستون مارتین با بالا بردن حجم این موتور از ۵.۹ لیتر به ۷ لیتر، این پیشرانه را تبدیل به یک منبع انرژی غول آسا کرده است، چراکه براساس گمانه‌زنی‌ها موتور ۷ لیتری v12 ولکن قادر است بیش از ۸۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند.

AstonMartinVolcan 1

شاسی و بدنه‌ی فیبرکربنی این خودرو توسط کمپانی Multimatic توسعه یافته است. Multimatic ساخت بدنه‌ی فیبرکربنی فورد جی‌تی جدید را نیز در کارنامه دارد. اَستون مارتین ولکن از سیستم تعلق مجهز به سیستم فنربندی قابل تنظیم در کنار جعبه دنده‌‌ی ۶ سرعته، دیسک‌های ترمز سرامیکی و ترمز‌های ساخت برِمبو و سیستم کنترل پایداری خودکار بهره می‌برد. اَستون مارتین از رینگ‌های ۱۹ اینچی در کنار لاستیک‌های میشلن بهره خواهد برد.

AstonMartinVolcan 2

خبر بد برای دوستداران اَستون مارتین ساخت ۲۴ دستگاه از این خودرو خاص است. اَستون مارتین خریداران خاص خود را تنها نگذاشته و تمامی خریداران ولکن با استفاده از ونتیج V12 و One-77 آموزش خواهند دید. دارن ترنر، راننده‌ی اَستون مارتین با سفر به نقاط مختلف دنیا و بهره‌گیری از پیست‌های موجود در اقصی نقاط جهان، خریداران را آموزش خواهد داد تا این افراد بتوانند حداکثر لذت را از تجربه‌ی رانندگی ولکن داشته باشند.

AstonMartinVolcan 3

برای دریافت اطلاعات بیشتر از این خودرو باید به انتظار آغاز نمایشگاه خودروی ژنو باشیم. اَستون مارتین قیمتی ۲.۳۳ میلیون دلاری را برای خودروی افسانه‌ای خود در نظر گرفته است. مطمئنا تماشای تست فنی این خودرو توسط جرمی کلارکسون، یکی از مجریان برنامه‌ی Top Gear که علاقه وافری به آستون مارتین دارد، بسیار دیدنی خواهد بود. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات