گوگل در حال ارائه‌ی نسل دوم عینک Google Glass به توسعه‌دهندگان معتمد است

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل گلس ممکن است در نهایت به آنچه مهندسان و مدیران مانتن ویو امید داشتند دست پیدا نکرده باشد و آزمایشگاه Google X نیز ممکن است این پروژه را از دستور کار خود خارج کرده باشد، اما چیزی که به خوبی مشخص است: آنچه تا کنون دیده‌ایم قرار نیست آخرین گوگل گلس باشد.
تبلیغات

 توجه مصرف‌کنندگان به گوگل گلس بعنوان یک محصول تجاری قابل ارائه به بازار بسیار اندک بود که از مجموعه‌ای از فاکتورها متاثر شده بود. رویکرد و برداشت نگران‌کننده در خصوص حریم شخصی و برچسب قیمت بسیار گران 1500 دلار برای نسخه‌ی بتا از جمله این فاکتورها بود که هر مصرف‌کننده‌ای را به تجدید نظر ترغیب می‌کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    جدای از این مشکلات، شایعه‌های مربوط به نسخه‌ی دوم گوگل گلس نیز مدتی است که جریان دارد و اگرچه بخش مصرفی و Explorer Project این عینک هوشمند بصورت موقت به تعلیق درآمده اما گوگل به پشتیبانی از مشتریان تجاری و توسعه‌دهندگان در سطح سازمانی ادامه داده است. این دسته از افراد و سازمان‌ها روی گوگل گلس برای راهکارهای اختصاصی خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

    اکنون به نظر می‌رسد گوگل نمونه‌های اولیه و تحت توسعه‌ی گلس 2 را به برخی مشتریان تجاری و سازمانی خود نشان داده و تصمیم دارد بعنوان بخشی از ابتکار Glass at Work به سرمایه‌گذاری روی آن ادامه دهد. این پروژه در قیاس با Explorer Program نمایانگر رویکرد متنوع‌تر و جدید گوگل به مساله است که می‌تواند برای برقراری ارتباط دوباره با مصرف‌کنندگان راهگشا باشد.

    هدست واقعیت مجازی Gear VR در حال توسعه‌ی مسیر خود است و HoloLens مایکروسافت نیز تا پایان سال میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت. در هر حال این دو محصول در قیاس با گوگل گلس تمرکز بیشتری روی مشتری‌محور بودن قیمت و فرم‌فکتور دارند. ممکن است رویکرد جدید گوگل برای جا انداختن گوگل گلس در فضای سازمانی، رویکرد صحیحی برای بازمعرفی این محصول به بازار اصلی باشد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات