سامسونگ با خرید مگنا به صنعت خودرو‌سازی وارد می‌شود

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شکی نیست که سامسونگ در بازار موبایل پیشرفت چشمگیری دارد، اما این کمپانی می‌خواهد جایگاه قابل قبولی در صنعت خودرو نیز داشته باشد. در این راستا، سامسونگ در حال مذاکره با کمپانی Magna International به منظور خرید واحد تولید باتری آن به نام Magna Steyr است تا این واحد را با بخش SDI خود ادغام کند.
تبلیغات

 واحد SDI سامسونگ در زمینه تولید نمایشگر و تجهیزات اینترنت و اینترفیس‌های دیجیتالی فعالیت می‌کند. اخیرا این واحد، قرارداد بزرگی را با BMW به امضا رسانده که به موجب آن باتری‌های خودروی برقی i3 و ماشین هیبریدی i8 این خودروساز آلمانی را تامین کند. همچنین این کمپانی، ۸ درصد از باتری‌های تسلا را نیز تولید خواهد کرد. سامسونگ با فعالیت بیشتر در این زمینه‌، می‌تواند به رقیبی جدی برای پاناسونیک تبدیل شود؛ زیرا پاناسونیک بزرگ‌ترین تامین کننده‌ی باتری برای تسلا است. در حال حاضر تسلا کارخانه باتری سازی «گیگا فکتوری» را در دست احداث دارد. مگنا یکی از کمپانی‌هایی است که اپل برای ساخت خودروی برقی خود با آن مذاکره کرده است.

می‌توان پیش بینی کرد که این اقدام سامسونگ، واکنشی در برابر تصمیم اپل برای ساخت خودروی برقی است و این امر بخشی از استراتژی کلی سامسونگ برای حضور در بازارهای جدید است، یعنی بازاری که در آن، قطعات مورد نیاز همه تولید شده و سود خوبی هم برای سامسونگ دارد. اقدامات اولیه این شرکت یعنی توسعه‌ی چیپ‌های حافظه، پردازنده و ال‌سی‌دی، تحولی در بازار گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های اچ‌دی، برای سامسونگ ایجاد کرد. بنابراین اگر خودروهای برقی آینده، همراه با فناوری‌های سامسونگ ارائه شوند، تعجب نکنید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات