تیم کوک در توییتی تولد 60 سالگی استیو جابز را گرامی داشت

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
صبح امروز تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در توییتی 60 سالگی استیو جابز فقید را که در اکتبر سال 2011 پس از یک دوره مبارزه  طولانی با سرطان لوزالمعده از دنیا رفت، گرامی داشت.
تبلیغات

کوک یکی از جملاتی را که استیو جابز در سخنرانی معروف خود در سال 2005 در دانشگاه استنفورد بیان کرده بود، به اشتراک گذاشته است :

تنها راه انجام کار فوق‌العاده این است که عاشق کاری باشی که انجام می‌دهی.

 استیو جابز به همراه استیو وازنیاک در سال 1976 شرکت اپل را در گاراژ خانه‌ پدریش بنا نهادند. پس از موفقیت در تجاری‌سازی مکینتاش، استیو جابز در جریان یک جنگ قدرت با مدیر عاملی که خود به اپل آورده بود، از شرکت خودش اخراج شد و در همان سال شرکت NeXT را بنیان‌گذاری کرد.

مقاله مرتبط:

  • دایره‌ی تحریف واقعیت: جادوی سحرآمیز استیو جابز برای موفقیت
  • اریک اشمیت: همه ما در بهترین حالت می‌توانیم آرزو کنیم که فقط کمی شبیه به استیو جابز باشیم!
  • اپل پس از مرگ جابز: 9 تغییر در سیاست و نگرش شرکت که شاید همگی خوب نباشند!
  • بیل گیتس: استیو جابز از همان ابتدا، در زمینه طراحی و برند سازی از من بهتر بود
  • نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها در بازار تلفن هوشمند و تبلت: قسمت اول بررسی نگرش و استراتژی اپل و دلیل سود بالا از فروش هر محصول
  • آنچه که درباره استیو جابز نمی دانید!
  • ویدیو 60 دقیقه زندگی نامه استیو جابز

در سال 1997 شرکت اپل اقدام به خرید NeXT کرد و همین مقدمه‌ای برای بازگشت دوباره جابز به اپل شد. استیو جابز در سمت مدیر عاملی اپل این بار با اتکا به قدرت محصولاتی مانند آیپاد، آیفون و آ‌یپد موفق شد تا اپل را در زمره با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان در آورد. پس از جابز، اپل به موفقیت‌های خود تحت مدیریت تیم کوک ادامه داد و در بین شرکت‌های دنیا به بیشترین سود در سه ماه پایانی سال 2014 دست یافت.

اپل واچ که به زودی توسط اپل عرضه خواهد شد، اولین محصول مهم جدید پس از فوت استیو جابز محسوب می‌شود چرا که آیفون، آیپد، آیپاد و سایر محصولات اپل در زمان استیو جابز معرفی شدند و بعد از او به تکامل رسیدند. تیم کوک در توییت خود نوشته است:

به یاد استیو جابز، که امروز 60 ساله می‌شود. تنها راه انجام کار فوق‌العاده این است که عاشق کاری باشی که انجام می‌دهی.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات