لندن با پیست جدید میزبان فینال فرمول E مسابقات اتومبیلرانی خودروهای الکتریکی می‌شود

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فرمول E، مسابقات اتومبیلرانی خودروهای الکتریکی در سبک مشابه خودروهای فرمول یک است که از سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرد. حال شهر لندن با رونمایی از پیست خود برای این مسابقات، میزبان مسابقات فرمول E خواهد بود.
تبلیغات

شهر لندن با رونمایی از پیست جدید مخصوص برای مسابقات فرمول E میزبان دور نهایی این مسابقات در ۲۷ و ۲۸ ژوئن خواهد بود. این پیست در جنوب لندن و در پارک Battersea احداث شده است. پیست سه کیلومتری آماده شده برای این مسابقات دارای ۱۵ پیچ است.

سَم بیرد، راننده‌ی تیم ویرجین در خصوص این پیست گفت:

پیست مسابقه شامل مسیرهای مستقیم شتاب‌گیری و پیچ‌هایی است که شماری را می‌توان با سرعت بالا رد کرد، اما برای برخی باید سرعت را کاهش داد. این پیست داخل پارک باترسی احداث شده و می‌توان در پس زمینه‌ی نمایی از اسکای‌لاین شهر لندن را مشاهده کرد. من معتقدم که این پیست در آینده شاهد مسابقات اتومبیلرانی جذابی خواهد بود.

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، از سال ۲۰۱۴ میلادی برگزاری مسابقات فرمول E را در کشور چین آغاز کرده است. این مسابقات در آرژانتین، موناکوی فرانسه و آلمان ادامه خواهد یافت.

آلخاندرو آگاگ، مدیر مسابقات فرمول E در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

برگزاری دو مسابقه‌ی نهایی این فصل در لندن، گزینه‌ای بود که کمیته‌ی برگزاری مسابقات آن را انتخاب کرد.
FormulaERenault

خودروی فرمول E رنو

 

مسابقات فرمول E، در واقع مسابقاتی مشابه فرمول یک است، با این تفاوت که در خودروهای مسابقه‌ای، از موتورهای الکتریکی استفاده می‌شود. در اولین دوره‌ی این مسابقات، ۱۰ تیم با ۲۰ راننده و ۴۰ خودرو در این مسابقات شرکت دارند. شاید جالب باشد بدانید که شتاب تقریبی صفر تا صد خودروهای مورد استفاده کمتر از سه ثانیه است. از جمله‌ی رانندگان نام آشنای حاضر در این مسابقات می‌توان به نیک هیدفیلد و نیکولاس پراست اشاره کرد که در مسابقات فرمول یک نیز رانندگی کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات