هارد درایو 10 ترابایتی HGST بزودی روانه‌ی بازار می‌شود

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
حدود ۶ ماه از زمانی که HGST هارد دیسک 10 ترابایتی خود را معرفی کرد، می‌گذرد و اکنون به نظر می‌رسد کم‌کم به زمان ورود تجاری آن به بازار نزدیک می‌شویم. درایو UltraStar HelioSeal از یک طراحی ۷ صفحه‌ای بهره می‌برد که هر یک از آن‌ها 1.43 ترابایت ظرفیت دارند.
تبلیغات

 این هارد درایو جدید از فناوری مدرن ثبت مغناطیسی بهره می‌برد و به منظور افزایش چگالی ثبت، از درون با هلیوم پر شده است که موجب عمر بیشتر و صدای خروجی بسیار اندک می‌شود.

هنوز تمامی مشخصات فنی این دستگاه ذخیره‌سازی در اختیارمان قرار ندارد اما می‌دانیم که این درایو که از فرم‌فکتور 3.5 میلی‌متری و رابط SATA 3 برخوردار است، قادر خواهد بود 128 مگابایت کش ارائه دهد. 5 سال ضمانت، 2 میلیون ساعت میانگین زمان بین خرابی (MTBF) و قابلیت Instant Secure Erase برای حذف بی‌درنگ فایل‌ها در موقع خطر از دیگر خصوصیات هارد دیسک 10 ترابایتی HGST به شمار می‌رود.

انتظار می‌رود این درایوهای 10 ترابایتی پر شده با هلیوم تا پایان سه‌ماهه‌ی ابتدایی 2015 به بازار عرضه شوند اما این درایو تنها نمونه‌ی در دست تولید نیست. HGST از هم‌اکنون در حال کار روی یک هارد درایو 10 ترابایتی دیگر است. این دیسک سخت که هنوز بصورت رسمی معرفی نشده، قرار است از چگالی ثبت ارتقا یافته برخوردار باشد و امکان ذخیره‌سازی در این حجم را تنها با ۶ صفحه فراهم کند که رقم 1.66 ترابایت برای هر صفحه را بدست می‌دهد. هنوز اطلاعاتی در خصوص ویژگی‌ها و قیمت‌گذاری این هارد دیسک‌ها بدست نیامده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات