تماشا کنید: نیسان دلایل تولید GT-R LM Nismo را تشریح می‌کند

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نیسان در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شیکاگو اتومبیل مسابقه‌ای GT-R LM Nismo را برای شرکت در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز معرفی کرد. بسیاری این خودرو را تلاشی در جهت بازاریابی برای نیسان عنوان کردند، حال آنکه این کمپانی در پاسخ، دلایل توسعه و متفاوت بودن این خودرو را تشریح کرده است.
تبلیغات

نیسان در نمایشگاه خودروی شیکاگو از GT-R LM Nismo رونمایی کرده که هدف از تولید آن بازگشت دوباره‌ی نیسان به مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز بود. مشخصات فنی این خودرو تفاوت عمده‌ای با خودروهایی دارد که برای شرکت در مسابقات لمانز تولید می‌شوند. از جمله‌ی مشخصات فنی این محصول می‌توان به موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی این خودرو اشاره کرد که نیروی تولید شده توسط آن به محور جلو منتقل می‌شود. البته باید به امکان انتقال نیرو به محور عقب نیز اشاره کرد. قدرت موتور پیشرانه‌ی ۵۰۰ اسب بخاری این خودرو با انرژی حاصل سیستم بازیابی انرژی جنبشی (KERS) به ۷۵۰ اسب بخار افزایش می‌یابد. در حالت عادی تمام قدرت تولید شده به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابند، اما در صورت فشار بیشتر روی پدال گاز، قدرت موتور به محور عقب نیز انتقال می‌یابد.

نیسان بامعرفی GT-R LM Nismo به دو دلیل توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این کمپانی پس از شرکت در مسابقات لمانز سال ۱۹۹۹ دیگر پا به این رقابت‌ها نگذاشته و مسابقات سال ۲۰۱۵ را باید اولین بازگشت ژاپنی‌ها خواند. همچنین خودروی نیسان را پس از خودروی Alvis که در سال ۱۹۲۸ باید اولین خودرویی خواند که از ترکیب موتور و محور نیرو در جلو بهره می‌برد.

لینک دانلود

بسیاری معرفی این خودرو و شرکت در مسابقات لمانز ۲۰۱۵ را تلاشی از سوی نیسان برای بازاریابی خوانده‌اند، اما دارن کاکس، یکی از مدیران نیسان در خصوص اهداف نیسان از تولید این خودرو در ویدئوی فوق توضیح داده است. بسیاری از کارشناسان موفقیت یک خودرو موتور جلو با تقسیم نیرو به محور جلو در مسابقات لمانز را یک تلاش بیهوده می‌خوانند، چراکه اینگونه خودروها در شرایط سخت با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات