۵ ویژگی مشابه که در گلکسی اس 6 و وان M9 وجود دارند

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
مطالعه 4 دقیقه
دهم اسفند ماه روز مهمی برای دو شرکت بزرگ سامسونگ و اچ‌تی‌سی است. هر دو شرکت تصمیم دارند بهترین گوشی‌هایی که تاکنون قادر به ساخت آن شده‌اند را رونمایی کنند. ما نیز منتظر از راه رسیدن دهم اسفند ماه و آشنایی بیشتر با گلکسی اس 6 و وان M9 هستیم. در ادامه قصد داریم به ویژگی‌هایی که این دو گوشی در آن‌ها با یکدیگر مشابهت دارند، اشاره کنیم.
تبلیغات

مطمئن هستیم که گلکسی S6 و وان M9 با نسل‌های قبل خود تفاوت زیادی خواهند داشت. هر دو شرکت کره‌ای و تایوانی قصد ارائه دو پرچم‌دار با ویژگی‌های متفاوت را دارند. شایعات پیرامون گلکسی S6 Edge و وان M9 Plus مدت‌ها است که به گوش می‌رسد و احتمالا دهم اسفند به حقیقت تبدیل خواهد شد. 

اما در بین ویژگی‌های زیادی که دو پرچم‌دار جدید اندرویدی گلکسی S6 و وان M9 در اختیار دارند، حداقل ۵ قابلیت و ویژگی مشابه قابل ذکر است. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.

۱. طراحی کاملا فلزی

All-metal-designs

برای اولین بار سامسونگ تصمیم گرفته در ساخت گوشی پرچم‌دار خود دست از پلاستیک بردارد و آن را کاملا با فلز جایگزین کند. همانطور که چند روز پیش زومیت نیز این موضوع را تایید کرد، گلکسی S6 از بدنه‌ای کاملا فلزی برخوردار است. گفته می‌شود این تلفن بسیار باریک است و شبیه به دیگر گوشی‌های فلزی این کمپانی همچون گلکسی A5 یا گلکسی A7 و آلفا، ضخامتی به حد ۷ میلی‌متر برای این گوشی پیش‌بینی می‌شود.

وان M9 اچ‌تی‌سی ممکن است تا این حد بدنه‌ای نازک نداشته باشد، اما همچون نسل قبل کاملا از جنس فلز ساخته شده است و ظاهری جذاب دارد. 

۲. پردازنده‌های هشت هسته‌ای و۶۴ بیت

64-bit-octa-core-processors

پردازنده‌هایی که قرار است به عنوان قلب تپنده دو پرچم‌دار جدید پر طرفدار اندرویدی انتخاب شوند، هر دو هشت هسته‌ای هستند و از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کنند. 

در حالی که گلکسی اس 6 از پردازنده اکسینوس ۷۴۲۰ بهره خواهد برد، اچ‌تی‌سی تصمیم به استفاده از جدیدترین ساخته کمپانی کوالکام با نام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ گرفته است. هنوز خیلی زود است که درباره قدرت پردازشی و تفاوت بین آن‌ها صحبت کنیم. 

۳. دوربین‌های پشتی حداقل ۱۶ مگاپیکسل

Rear-cameras-of-at-least-16-MP

گلکسی اس 5 هم‌اکنون دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی دارد اما بر طبق شایعات به نظر می‌رسد سامسونگ قصد استفاده دوباره از همین مقدار رزولوشن را با بهبود کیفیت تصاویر در گلکسی اس 6 دارد.

از طرف دیگر پرچم‌دار اچ‌تی‌سی تغییری قابل ملاحظه خواهد داشت و از دوربین ۴ مگاپیکسل با فناوری اولتراپیکسل به دوربینی ۲۰ مگاپیکسل صعود می‌کند. امیدواریم همراه با این بالا رفتن اعداد، کیفیت تصاویر نیز بهبود زیادی پیدا کند.

۴. دوربین‌های جلویی پیشرفته

front--cameras

این روز‌ها گرفتن تصاویر سلفی با گوشی‌های هوشمند طرفداران زیادی پیدا کرده و شرکت‌ها نیز برای جوابگویی به این نیاز مردم کیفیت دوربین‌های جلوی پرچم دار‌ها را متحول کرده‌اند. سال پیش وان M8 با دوربینی ۵ مگاپیکسلی همراه با لنز عریض در جلو عرضه شد و امسال نیز انتظار داریم این ویژگی را به علاوه امکانات بیشتر در M9 مشاهده کنیم.

همینطور در گلکسی S6 نیز انتظار دوربینی ۵ مگاپیکسلی با لنز زاویه عریض را همچون چیزی که در گلکسی نوت 4 مشاهده کردیم، داریم (یا نسخه‌ای پیشرفته‌تر با امکانات بیشتر). 

۵. حالت ذخیره انرژی

Power-saving

باتری گوشی‌های هوشمند بسیار مهم هستند. به همین دلیل، اچ‌تی‌سی و سامسونگ قابلیت‌های مربوط به ذخیره انرژی را با نام‌های Ultra Power Saving Mode و Extreme Power Saving Mode در پرچم‌دار‌های سال قبل معرفی کردند.

حال با اطمینان از بهبود ظرفیت باتری هر دو پرچم‌دار جدید، امیدواریم حالت ذخیره انرژی پیشرفته‌تر و با هوش بیشتر در این دو دستگاه تعبیه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات