انویدیا امکان اُورکلاک‌ کردن پردازنده‌ی GTX 900M را دوباره ممکن می‌کند

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا با عرضه‌ی کارت گرافیک GeForce R347 امکان اورکلاک یا آندرکلاک کردن این پردازنده‌ی گرافیکی را از کاربران سلب کرده بود، حال این کمپانی با انتشار پستی در وبلاگ خود وعده داد تا با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید بروزرسانی درایور خود، کاربران قادر خواهند بود تا پردازنده‌ی گرافیکی لپ‌تاپ مجهز به GeForce R347 را اورکلاک یا آندرکلاک کنند.
تبلیغات

انویدیا با این دلیل که اورکلاک و آندرکلاک کردن لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی GTX 900M می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های جدی به لپ‌تاپ شده و حتی کارکرد عادی سیستم را نیز مختل کند، امکان اورکلاکینگ را از درایور خود حذف کرده بود.

حال این کمپانی با انتشار پستی خبر از عرضه‌ی بروزرسانی جدید درایور این پردازنده‌ی گرافیکی داده که دوباره قابلیت اورکلاک و آندرکلاک کردن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

پست منتشر شده در وبلاگ انویدیا به ترتیب زیر است:

همانطور که می‌دانید ما بصورت مداوم در حال بهبود کارایی و بهینه‌سازی عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی کامپیوتر شما هستیم. ما محصولات خود را از هر نظر بهینه می‌کنیم تا شما کاربران در زمان استفاده یک کامپیوتر پایدار با قابلیت اجرای بازی‌ها در دمای پایین، صدای کم و مصرف انرژی بهنیه لذت ببرید. با این حال بسیاری از کاربران با اورکلاک کردن پردازنده‌ی گرافیکی کامپیوتر خود، لذت بیشتری می‌برند. درایور کنونی ارائه شده توسط انویدیا قابلیت اورکلاک کردن پردازنده‌ی گرافیکی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، اما بنابر درخواست‌های کاربران بر آن شدیم تا این امکان را در بروزرسانی درایور دوباره در اختیار آنها قرار دهیم.

در صورتی که شما نیز از جمله کاربرانی هستید که از این کارت گرافیک استفاده می‌کنید می‌توانید از ماه آتی میلادی با دانلود آخرین بروزرسانی انویدیا، کارت گرافیک خود را اورکلاک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات