با تکان دادن تلفن هوشمند وارد حساب کاربریتان شوید

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
زمان استفاده از گذرواژه‌ها دیگر گذشته است و به خاطر داشتن یک گذرواژه یکسان برای ورود به تمامی وبسایت‌ها و حساب‌های کاربری نیز به هیچ وجه امن و مورد قبول نیست.
تبلیغات

یکی از این شرکت‌ها Clef است که از روشی دومرحله‌ای شامل یک موج نمایش داده شده روی تلفن همراه شما برای تشخیص هویت کاربر استفاده می‌کند. روش‌های شناسایی کاربر دو مرحله‌ای هم اکنون نیز توسط شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت، گوگل، اپل و دراپ باکس به کار می‌رود.

اما روش‌های حاضر بر مبنای کدهای عددی عمل می‌کنند که استفاده از آن‌ها قدری زمانبر و دشوار است و این دلیلی است که شرکت Clef را در ادامه‌ی روش خود مصمم تر می‌کند. این فناوری هم اکنون بیش از 40000 وبسایت و شرکت را تحت پوشش خود دارد و هم اکنون نیز در حال تلاش برای رسیدن به اهداف بزرگتری است.

برای ورود با استفاده از این فناوری کافی است پس از ورود کد یا الگوی لمسی اولیه، تلفن همراه خود را در برابر صفحه نمایش تکان دهید تا پس از آن وارد حساب کاربری مورد نظر شوید. این فناوری می‌تواند از طریق Wi-Fi یا شبکه‌ی ارتباطی موبایل عمل کند ضمن اینکه در صورت نبود هیچ یک از این‌ها می‌توان تلفن هوشمند را برابر دوربین لپ تاپ گرفت تا عملیات ورود انجام شود. در این روش هیچ عدد یا کدی برای به خاطر داشتن، وجود ندارد و تنها الگوی موجی منحصربفردی که توسط تلفن هوشمند شما تولید شده شما را به حساب کاربریتان معرفی می‌کند.

دیگر خبری از رمزهای ضعیف یا از یاد رفته یا گم شده نیست، ضمن اینکه می‌توانید به راحتی یک اشاره روی تلفن هوشمند خود از حساب کاربریتان خارج شوید. این مورد به خصوص زمانی که شما به ورود شخص دیگری به حساب کاربریتان مشکوک شده‌اید حسابی به کار می‌آید.

البته شرکت Clef تنها شرکتی نیست که در پی ایجاد روش‌های ساده‌تر و امن‌تری برای ورود به حساب‌های شخصی است و پیش از این شرکت‌های دیگری نیز روش‌های متنوعی را برای این کار ابداع کرده‌اند اما استفاده از تلفن همراه به این روش در نوع خود جالب توجه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات