زوم‌اَپ: بروزرسانی جدید Google Now Launcher و روشن کردن وای‌فای به وسیله‌ی فرمان صوتی

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Google Now نام لانچر رسمی گوگل است و به طور پیش‌فرض در اندروید خام مورد استفاده قرار می‌گیرد که به تازگی در نسخه‌ی آب‌نبات‌چوبی یک بروزرسانی جالب را دریافت کرده است. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

در کنار لانچرهای خوب و محبوبی که در بازار اپلیکیشن‌ها وجود دارند ، Google Now نیز یکی از موفق‌ترین اپلیکیشن‌های لانچر است که با امکانات کامل و محیط روانی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد به یک گزینه‌ی خوب برای لانچر گوشی‌ها تبدیل شده است به طوری که گوگل در نسخه‌های خام اندروید خود از این لانچر به عنوان اجرا کننده‌ی پیش‌فرض استفاده کرده است. مکانات بی‌شماری برای شخصی‌سازی این لانچر، در کنار قابلیت شروع عملیات جستجو تنها با گفتن "Ok Google"، فضای دید بزرگ و شفاف‌تر بر روی صفحه‌ی نمایش و امکان پشتیبان‌گیری از تنظیمات کلی لانچر از ویژگی‌های مهم آن هستند.

googlenoww2

مدت‌ها بود که کاربران این لانچر می‌توانستند با استفاده از صدای خود و فرمان‌های صوتی وارد بخش‌های مختلف گوشی مانند تنظیمات WiFi شوند اما امکانی برای روشن کردن مستقیم WiFi یا بلوتوث توسط فرمان‌های صوتی وجود نداشت و کاربران بعد از منتقل شدن به این صفحه‌ها مجبور به روشن کردن دستی دکمه‌ی WiFi یا Bluetooth بودند. سرانجام در جدیدترین بروزرسانی این اپلیکیشن، دارندگان نسخه‌ی آب‌نبات‌چوبی اندروید می‌توانند تنها با فرامین صوتی، اقدام به روشن و خاموش کردن WiFi ،Bluetooth و فلاش گوشی کنند.

البته این امکان به تازگی به Google Now اضافه شده است و فعلا تنها در زمینه‌ی روشن و خاموش کردن Wifi ، بلوتوث و چراغ فلاش کاربرد دارد و به زودی در بروزرسانی‌های بعدی ، امکان سوئیچ کردن بین حالت روشن و خاموش ابزار‌های دیگر مانند GPS یا AirPlane Mode نیز به این نرم‌افزار اضافه خواهد شد. همچنین برای استفاده از این امکانات، نسخه‌ی اندروید شما باید آب‌نبات‌چوبی باشد، هرچند که طبق بازخورد‌های رسیده روشن کردن چراغ فلاش در نسخه‌های پایین‌تر نیز ممکن است اما بلوتوث و وای‌فای (فعلا) مختص به اندروید 5 هستند. در این لانچر صفحه سمت چپ صفحه خانگی به گوگل ناو و کارت‌های اطلاع‌رسانی معروف آن اختصاص دارد تا کاربر راحت تر به این دستیار کاربردی دسترسی داشته باشد. با این حال این سرویس ر کشور ما در دسترس نیست و اگر در داخل کشور آن را نصب کنید، این صفحه را مشاهده نخواهید کرد.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات