خودروهای پرنده تا سال ۲۰۱۶ به خیابان می‌آیند!

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
فیلم‌های تخیلی هالیوود را به یاد بیاورید که در آن شهر پر است از خودروهایی که در حال پرواز برفراز ساختمان‌ها هستند. شرکت تِرافوگیا که در ایالت بوستون آمریکا واقع شده، ادعا می‌کند در سال ۲۰۱۶ میلادی این رویا را به حقیقت تبدیل خواهد کرد. این شرکت تصمیم دارد اولین نسل تجاری از ماشین‌های پرنده را وارد بازار کند. تِرافوگیا نام «ترنزیشن» را بر روی این خودرو پرنده قرار داده است.
تبلیغات

تِرافوگیا در خصوص رانندگی با خودرو‌های پرنده چنین بیان می‌کند که در آینده افرادی که مجوز خلبانی خودروهای پرنده را داشته باشند، امکان پرواز با آن‌ها را همچون رانندگی در جاده خواهند داشت. گواهینامه‌ای که برای هدایت چنین پرندگانی ارائه می‌شود براساس قوانین پرواز جاد‌ه‌ای تعریف خواهد شد. طراحی این خودروها به گونه‌ای خواهد بود که پرواز با‌ آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. همچنین این پرندگان از سوخت بدون سرب استاندارد که همه جا در دسترس است، استفاده می‌کنند.

پیش بینی ظهور خودروهای پرنده از گذشته وجود داشته و مطالب بسیاری در خصوص ویژگی‌های آن بیان شده است که بیشتر شبیه به خیال‌پردازی است تا واقعیت! اما آیا ترنزیشن همان خودرو پرنده‌ای است که انتظار آن را می‌کشیدیم؟ لازم است بدانید که علاوه بر داشتن گواهینامه خاص برای پرواز با این خودرو‌ها، شما باید از توان مالی بالایی برای خرید این پرندگان ۲۷۹٫۰۰۰ دلاری برخوردار باشید. این میزان هزینه از عهده بسیاری از مردم خارج است به همین دلیل تا همه گیر شدن این محصول راه بسیاری باقی است.

شرکت تِرافوگیا، ترنزیشن را یک آغاز برای خودرو‌های پرنده می‌داند. این شرکت پیش بینی کرده است که تا ۱۰ سال آینده نسل جدید این خودرو‌ها را با مدل TF-X ارائه کند. نسل جدید امکان هدایت اتوماتیک را برای مسافرانش پدید خواهد آورد. با تولید چنین خودروهایی که سرعتشان به ۲۰۰ مایل بر ساعت می‌رسد امکان جابجایی برای همه به هر مقصدی وجود خواهد داشت. مسئولین این شرکت ادعا می‌کنند که تا آن زمان راه حلی برای مشکل هزینه بالای این خودرو‌ها پیدا خواهند کرد. به نظر می‌رسد ساده‌ترین راه حل، استفاده عمومی از این تکنولوژی جدید باشد. در این صورت هر فرد هزینه‌ی سفری را که با این خودرو انجام می‌دهد را پرداخت خواهد کرد؛ چیزی شبیه به تاکسی امروزی!

هر چند ظهور چنین خودروهایی بسیار جالب و هیجان انگیز به نظر می‌رسد. اما باید تا آن زمان منتظر بمانیم و واقعیت را به چشم خود ببینیم.

نظر شما در خصوص آینده‌ی خودرو‌های پرنده چیست؟ این خودروها در آینده با چه چالش‌هایی روبرو خواهند بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات