گزارش تصویری زومیت از سامسونگ فروم 2015

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
مطالعه 15 دقیقه
سامسونگ همه ساله کمی پس از برگزاری CES، فروم و نمایشگاه اختصاصی‌ خود را با نام Samsung Forum برگزار می‌کند.
تبلیغات

امسال این فروم در منطقه‌ MENA (خاورمیان و افریقا) در کشور ترکیه برگزار شد و نماینده‌‌ی زومیت نیز در آن حضور داشت. در این گزارش تصویری، نگاهی خواهیم داشت به محصولات برجسته‌ای که در سامسونگ فروم ۲۰۱۵ به نمایش درآمد.

در سامسونگ فروم تقریبا تمام محصولات جدید سامسونگ به نمایش در می‌آیند. تنها غایب‌های این فروم، نسل جدید محصولات موبایل این شرکت است که عموما در کنگره‌ی جهانی موبایل و IFA رونمایی می‌شوند. با این حال سامسونگ در این نمایشگاه کلیه‌ی موبایل‌های خود شامل گلکسی نوت‌ها، سری اس، سری ای و گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های دیگر را نیز به نمایش می‌گذارد.

پیش از اینکه به گزارش تصویری بپردازیم مقالاتی که از سامسونگ فروم ۲۰۱۵ در زومیت کار کردیم را برایتان لیست می‌کنیم:

سامسونگ فروم از دو بخش عمده تشکیل می‌شود بخش اول کنفرانس معرفی محصولات و بخش دوم نمایشگاه‌ اختصاصی برای معرفی کلیه‌ی محصولات جدید سامسونگ است. کنفرانس اصلی را در قالب پوشش زنده ارائه کردیم و حالا در این گزارش به بخش دوم می‌پردازیم.

درست در مقابل درب ورودی با یک ویدیو وال بزرگ روبرو می‌شوید که با چندین نمایشگر LFD شکل گرفته است. LFDها دیسپلی‌های صنعتی هستند که طراحی و ساخت آن‌ها به شکلی است که بتوان از آن‌ها برای مدت طولانی استفاده کرد. این نمایشگرها برای استفاده در کارخانه‌ها، مکان‌های عمومی، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. حاشیه‌ی باریک دور این نمایشگرها باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی چندین ماژول از آن‌ها را کنار هم قرار داده و در زمینه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 اسپیکرهای تخم‌مرغی شکل سامسونگ که قادر به پخش صدای ۳۶۰ درجه هستند. پیش‌تر در نگاه نزدیک اختصاصی زومیت به آن‌ها پرداختیم.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 این اسپیکرها را می‌توان بر روی میز قرار داد یا از سقف آویزان کرد. سامسونگ می‌گوید در این اسپیکرها از تکنولوژی جدید پخش صدا استفاده شده است که در دیگر محصولات بازار وجود ندارد:

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 یکی از محصولات جذاب سامسونگ در فروم ۲۰۱۵، جاروبرقی‌های روباتیک این شرکت بود که نام پاوربات برای آن‌ها انتخاب شده است. این جاروبرقی‌ها می‌‌توانند بصورت خودکار بر روی سطح خانه یا محل کار شما حرکت کرده و یک نقشه‌ی مجازی از محیط تهیه کرده و سپس نسبت به تمیز کردن محیط اقدام کنند. وقتی محیط تمیز می‌شود یا شارژ باتری رو به اتمام می‌رود دستگاه بصورت خودکار به استیشن خود باز می‌گردد تا مجددا شارژ شده و آماده به کار شود. کاربر می‌تواند تعیین کند که در چه ساعاتی از روز نظافت انجام شود.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 امسال همه‌ی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری بر روی ارائه ساوند بار اقدام کرده‌اند. Sound Bar اسپیکر کوچک و باریکی است که در مقابل تلویزیون قرار می‌گیرد و صدای تلویزیون را تقویت می‌کند. این اسپیکرها مانند یک سینمای خانگی کوچک عمل می‌کنند که البته فاقد درایو اپتیکال است، اما هنوز می‌تواند از طریق درگاه USB نسبت به پخش موزیک و فیلم مورد استفاده قرار گیرد. سامسونگ امسال از ساوند بارهای منحنی شکل نیز رونمایی کرده است که به خوبی با تلویزیون‌های منحنی این شرکت هماهنگ می‌شوند.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 در این قسمت گوشی های سامسونگ به نمایش در آمده بودند. بیشترین تمرکز بر روی سری Galaxy A و Galaxy Note بود.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 در این قسمت مانیتور منحنی سامسونگ قرار گرفته بودند که نگاه نزدیک زومیت به آن‌ها را نیز در این آدرس می‌توانید مشاهده کنید. این مانیتورها به لطف انحنایی که در آن‌ها در نظر گرفته شده است زاویه‌ی دید بسیار خوبی دارند و در استفاده‌ی دراز مدت کمتر چشم را خسته می‌کنند.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 در صورت تمایل می‌توانید این مانیتورها را در کنار یکدیگر نیز قرار دهید. حاشیه‌ی دور نمایشگر بسیار باریک است و وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تصویر بزرگ و جالبی را به نمایش در می‌آورند. این مانیتورها برای طراحان، گیمرها و افرادی که نیاز به فضای وسیع دارند، مناسب هستند.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

در این قسمت نیز دیگر مانیتورهای سامسونگ به نمایش در آمده بودند. مانیتوری که در مرکز تصویر مشاهده می‌کنید قادر است در زاوایای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این مانیتور حتی در زاویه‌ی کاملا عمومی نیز به خوبی قابل استفاده است تا بتوان از آن برای مصارف خاص مانند فروشگاه‌ها یا امکان صنعتی و عمومی بهره برد.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 نمای دیگر از مانیتورهای منحنی شکل سامسونگ:

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 این هم یک مانیتور ۳۴ اینچ بسیار عریض که در آن فضای کاری وسیعی در اختیار خواهید داشت:

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 سامسونگ در این نمایشگاه نسل جدید چاپگرهای خود را نیز به نمایش در آورد. آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید یک چاپگر همه کاره‌ی رنگی است که برای سازمان‌ها طراحی شده است.

این چاپگر رنگی سامسونگ از یک تبلت اندرویدی برای کنترل دستگاه بهره می‌برد. از طریق تبلت می‌توان فایل‌های مورد نظر را از ایمیل خود دریافت کنید یا یک صفحه‌ی وب را مستقیما چاپ کنید. امکان اتصال به چاپگر از طریق ابزارهای هوشمند نیز وجود دارد. این چاپگر برای استفاده‌ در شرایط سخت و سازمان‌ها با میزان چاپ زیاد طراحی شده است.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 در این تصویر تبلت اندرویدی متصل به این چاپگر را مشاهده می‌کنید:

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 در این تصویر نیز دیگر چاپگرهای سامسونگ که هر کدام برای تجارت‌های مختلف با سایزهای متفاوت طراحی شده‌اند را مشاهده می‌کنید:

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 سامسونگ بخش بزرگی از نمایشگاه خود را به دوربین‌های عکاسی اختصاص داده بود. بیشترین تمرکز در این نمایشگاه روی دوربین عکاسی NX500 بود اما دیگر محصولات این شرکت نیز برای استفاده و آزمایش در دسترس بودند.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 در بخش وسط میز چند شی قرار داده شده بود تا بتوانیم از آن‌ها به عنوان سوژه‌ی عکاسی استفاده کرده و قدرت دوربین‌ها را آزمایش کنید.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

NX500 دوربین جدید سامسونگ با قابلیت تعویض لنز است. این دوربین از یک سنسور ۲۸.۲ مگاپیکسلی از نوع BSI CMOS بهره می‌برد. کاربر می‌تواند از لنزهای سری NX در این دوربین بهره ببرد. 

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 یک نمایشگر ۳ اینچی از نوع AMOLED برای این دوربین در نظر گرفته شده است که از نوع لمسی است و کاربر می‌تواند با لمس صفحه تغییر فوکوس را تجربه کند یا تنظیمات مورد نظر خود را برگزیند. این صفحه‌نمایش همچنین در زاویای مختلف قابل چرخش است. حداکثر سرعت شاتر NX500 برابر 1/6000 ثانیه است.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵
سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 این هم گل سر سبد دوربین‌های سامسونگ، NX1 است. این دوربین از سنسور APS-C CMOS بهره می‌برد و سنسور ۲۸.۲ مگاپیکسلی آن قادر است تصاویر خیره کننده‌ای را در شرایط مختلف ضبط کند.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 ابعاد NX1 برابر ۲۳.۵ در ۱۵.۷ میلی‌متر است و نمایشگر آن نیز از نوع AMOLED است. سرعت شاتر این دوربین به 1/8000 ثانیه می‌رسد و قادر است در حالت عکاسی پشت سرهم تا ۱۵ عکس بگیرد. این دوربین از وای‌-فای و NFC نیز پشتیبانی می‌کند تا کنترل آن از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها میسر شود.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 در این قسمت لنزهای مختلف سازگار با دوربین‌های سری NX به نمایش در آمده‌اند از لنزهای زوم تا پرایم و تله‌های بزرگ به چشم می‌خورند.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 سامسونگ چندین مدل جارو برقی را برای سلایق و نیازهای مختلف عرضه کرده است تا بخش‌های مختلف این بازار را نیز تحت کنترل خود بگیرد.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

نمای دیگر از جاروبرقی روباتیک سامسونگ:

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 امسال درب ماشین‌های لباس‌شویی عریض‌تر شده است تا استفاده از آن‌ها راحت‌تر شود و لباس‌ها ساده‌تر وارد یا خارج دستگاه شوند. مدل سمت راستی به صفحه‌نمایش لمسی و رابط کاربری هوشمند‌تری مجهز شده است و قاعدتا قیمت بالاتری نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود. این ماشین‌لباس‌شویی‌ها در بازار کشور نیز عرضه خواهند شد.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 نسل جدید یخچال فریز چند درب ساید بای ساید که برای بهینه‌سازی مصرف انرژی طراحی شده است. در این یخچال‌ها برای هر خوراکی جای مخصوصی در نظر گرفته شده است و هر بخش نیز دما و شرایط خاص خود را دارد تا غذاها تا بیشترین زمان ممکن تازه و سالم باقی بمانند.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 بخش بزرگی از سالن به نمایش تلویزیون‌های مختلف سامسونگ اختصاص داده شده بود.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 در این بخش انواع ماشین‌ ظرف‌ شویی سامسونگ به نمایش گذاشته شده‌اند که از نام تجاری WaterWall در آن‌ها استفاده می‌شود. در این ماشین‌های ظرف‌شویی برخلاف دیگر محصولات بازار، آب از جهات مختلف بر روی ظروف ریخته می‌شود تا ظروف با اشکال مختلف به طور کامل شسته شوند.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 تلویزیون سامسونگ ۸۲ اینچ SUHD که در این مقاله بطور کامل به آن‌ پرداخته شد.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 دیگر ماشین‌های لباس‌شویی سامسونگ که در آن‌ها بر روی مصرف بهینه‌ی انرژی تمرکز شده است.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 تلویزیون‌های UHD سامسونگ که از فناوری SUHD بهره نمی‌برند و صفحه‌ی آن‌ها مسطح است.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 تلویزیون‌های خمیده و مسطح پشت به پشت:

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

ماشین‌ لباس‌شویی دوال‌ واش سامسونگ با سینک مخصوص برای لکه‌گیری. نگاه نزدیک زومیت به این ماشین‌های لباس‌شویی را در این آدرس تماشا کنید.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 نمای نزدیک از این ماشین لباس‌شویی:

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 انواع مختلف فرهای جدید سامسونگ:

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 سامسونگ در طراحی و برنامه‌ریزی فر‌های خود از آشپزهای برجسته‌ی دنیا کمک گرفته است:

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 در این قسمت امکانات سیستم‌عامل تایزن که امسال بر روی تمام تلویزیون‌های جدید سامسونگ نصب می‌شود، به نمایش در می‌آید.

سامسونگ فروم ۲۰۱۵

 کدامیک از محصولات سامسونگ فروم ۲۰۱۵ بیشتر نظر شما را به خود جلب کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات