کیوآرکد آپارات: پیوست ویدیو به کاغذ و رسانه‌های چاپی

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
آپارات سرویس جدیدی را ارائه کرده است که از طریق آن کاربران می‌توانند به راحتی یک بارکد را در رسانه چاپی خود قرار دهند و متن را به ویدئوی مورد نظرشان متصل کنند.
تبلیغات

مدتی است که در هر گوشه و کنار خبرهایی از سرویس‌های «ویدیو داخل متن» به گوش می‌رسد. سرویس‌هایی که به مخاطبان روزنامه‌ها و مجلات و رسانه‌های چاپی اجازه می‌دهد تا با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود ویدیوها و تصاویری که به صورت کد در داخل متن تعبیه شده‌اند را ببینند. سرویس‌های واقعیت افزوده و کیوآرکد و اخیرا سرویس کیوآرکد اختصاصی آپارات از جمله این سرویس‌ها به شمار می‌روند.

البته همانطور که از هر تکنولوژی جدیدی انتظار می‌رود تا روز به روز به سمت دسترسی آسان و هزینه کمتر پیش برود، این تکنولوژی نیز با هدف امکان پذیر کردن مشاهده ویدیو در روزنامه‌ها، مجلات، بروشورها و بطور کلی رسانه‌های چاپی و با ابزاری به نام واقعیت افزوده به مردم معرفی شد و به تدریج به سمت دسترسی راحت‌تر و ساده‌تر و در نهایت کیوآرکد آپارات پیشروی کرد.

به گفته سرپرست پروژه کیوآرکد آپارات، هدف از ابتدا این بوده تا با ارائه راه کاری جدید، مشاهده ویدیو از روی متن کم هزینه‌تر و ساده‌تر شود. به همین دلیل کیوآرکد آپارات جایگزینی مناسب برای دیگر ابزارهای موجود بحساب می‌آید. اکنون کاربران قادرند با دریافت این کد (که از این پس کنار هر ویدیو قرار می‌گیرد)، و چاپ کردن یا قرار دادن آن در محل مورد نظرشان، ویدیوها را به هرکجا که می‌خواهند منتقل کرده و آن را در کنار هر متن یا محتوای چاپی قرار دهند.

برای استفاده از این سرویس نیز کافی است با گوشی خود و با یکی از اپلیکیشن‌های بارکد اسکنر، کدی که کنار متن قرار گرفته را اسکن کرده و فیلم مربوط به آن لحظه را ببینید. همین امکان برای تیزرهای تبلیغاتی، تیزرهای فیلم‌های جشنواره، و  ...... وجود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات