مارک زاکربرگ سرویسی مشابه 911 برای اینترنت راه‌اندازی می‌کند

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در یک مصاحبه‌ با بلومبرگ به تشریح برنامه‌های خود برای Internet.org پرداخت و از آن به‌عنوان سرویسی برای ارائه‌ی خدمات پایه‌ای اینترنت به کاربران در کشورهای در حال توسعه یاد کرد.
تبلیغات

زاکربرگ Internet.org را با سرویس ۹۱۱ در آمریکا مقایسه کرد. ۹۱۱ در واقع سرویس تلفنی امداد همچون ۱۱۰ در کشورمان است. این سرویس به گونه‌ای است که می‌توان حتی بدون داشتن اعتبار یا باز کردن قفل گوشی، با ۹۱۱ ارتباط برقرار کرده و در خواست انواع سرویس‌های امدادی را داشت.

زاکربرگ در این خصوص گفت:

مدلی که ما برای توسعه‌ی Internet.org در نظر داریم مشابه سرویس ۹۱۱ آمریکا است. برای استفاده از سرویس ۹۱۱ درصورتی که حتی گوشی‌تلفن، اعتباری برای تماس نداشته باشد، می‌توان با ۹۱۱ ارتباط برقرار کرد. ما با استفاده از این الگو درصدد پیاده‌سازی آن در اینترنت هستیم. برای مثال در صورتی که شما از وجود طرحی برخوردار نباشید، می‌توانید از انواع سرویس‌ها نظیر خدمات آموزشی، ابزار‌های ارتباطی اولیه و شماری دیگر از سرویس‌های پایه‌ای بهره‌مند شوید. این سرویس‌ها برای کشورهای متفاوت، متغیر خواهد بود.

زاکربرگ به این موضوع اشاره می‌کند که Internet.org با ایجاد مشتریان جدید برای ارائه‌ دهندگان خدمات اینترنتی به کار خود ادامه خواهد داد. در واقع این سرویس با نمایش آنچه که می‌توان در دنیای آنلاین انجام داد، کاربران را برای ورود به دنیای اینترنت ترغیب خواهد کرد.

زاکربرگ در این خصوص گفت:

کاربران به این موضوع پی خواهند برد که چرا برای دریافت سرویس اینترنتی و آنلاین بودن باید هزینه‌ای را پرداخت کنند. این موضوع باعث بالا رفتن تعداد کاربران اینترنت شده و در واقع بهره‌وری به موجب بالارفتن درآمد کمپانی‌های ارائه دهنده‌ی سرویس‌های اینترنتی افزایش خواهد یافت. درآمد جذب شده نیز برای تقویت هر چه بیشتر زیرساخت‌های ارائه‌ی سرویس‌های اینترنتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فیس‌بوک درصدد گسترش دامنه‌ی نفوذ اینترنت به طرق مختلف است. یکی دیگر از راهکارهای این کمپانی استفاده از پهپادها برای پرواز بر سطح آسمان و ایجاد شبکه‌ای با استفاده از پهپادها است. همچنین باید به فناوری‌های دیگری نظیر استفاده از لیزر و امواج مایکرویو نیز اشاره کرد.

زاکربرگ از تلاش‌های صورت گرفته توسط سایر کمپانی‌های نظیر گوگل نیز اظهار خوشحالی کرد. از نظر وی ایجاد شبکه‌ی گسترده‌ی اینترنت و اتصال همه‌ی مردم به این شبکه کاری نیست که یک کمپانی به تنهایی قادر به انجام آن باشد. وی همچنین به همکاری مشترک با گوگل اظهار علاقه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات