کنترل تنظیمات گوشی با استفاده از فرامین صوتی در اندروید 5.0

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در اندروید آبنبات چوبی، با استفاده از گوگل‌ناو می‌توان سخت‌افزار گوشی را کنترل کرد؛ برای این منظور، فرامین صوتی تعریف شده و می‌توان از آن‌ها جهت خاموش یا روشن کردن وای‌فای، بلوتوث و چراغ قوه استفاده کرد.
تبلیغات

 اگر جزو کاربرانی هستید که از اندروید نسخه‌ی ۵.۰ استفاده می‌کنید، ممکن است از عبارت‌های «OK, Google. Turn on WiFi» و یا عبارت‌هایی شبیه به این استفاده کنید؛ به تازگی در آخرین بروزرسانی اندروید، شاهد تغییرات جالبی هستیم که با استفاده از فرامین صوتی، می‌توان سخت‌افزار گوشی را کنترل کرد، مانند خاموش یا روشن کردن وای‌فای، بلوتوث و چراغ قوه. تمامی این ویژگی‌ها بسیار مفید هستند، مخصوصا زمانی که گوشی شما تنظیمات پیش‌فرض برای روشن کردن فلاش و استفاده از چراغ قوه ندارد. همچنین می‌توانید برای خاموش و روشن کردن وای‌فای و بلوتوث به ترتیب از فرامین «Turn on(off) Wi-Fi» و «Turn on(off) Bluetooth» استفاده کنید.

voice commands

در بخش فرامین صوتی، جهت کنترل هر سخت‌افزار یک کلید وجود دارد که توسط آن دستگاه خود را به سرعت خاموش و روشن کنید. البته این دستورات برای حالت پرواز، روشنایی صفحه، و کنترل صدا پشتیبانی نمی‌شود.

بخش فرامین صوتی، در حال توسعه و پیشرفت است و در آینده‌ی نزدیک بروزرسانی‌های بیشتری برای این بخش از اندروید ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات