همگام با پیشروان: گفتگویی نزدیک با ایلان ماسک

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک یکی از پیشروان سرمایه‌گذاری‌‌های خطرپذیر در زمینه‌‌ی علوم مختلف پیشرو در عصر حاضر در گفتگویی از پروژه‌‌های اخیر خود در زمینه‌‌ی خودروهای الکتریکی و سفرهای فضایی می‌‌‌گوید. با ما در ادامه همراه باشید.
تبلیغات

ایلان ماسک از سن 12 سالگی برنامه نویسی حرفه‌‌ای را با نوشتن یک بازی ویدئویی آغاز کرد –اغلب کاربران به خصوص در کشورهای کمتر توسعه یافته در این سن شروع به بازی می‌‌‌کنند!- و از فروش آن درآمدی 500 دلاری به دست آورد. او سپس با مهاجرت به ایالات متحده پیش از اعزام به خدمت سربازی در آفریقای جنوبی شرایط را برای رسیدن به پیشرفت‌‌های بزرگتر در زندگی فراهم کرد. او با وجود پیگیری تحصیلات تکمیلی و دریافت دو مدرک کارشناسی در فیزیک و اقتصاد کم‌کم خود را به دنیای در حال رشد اینترنت و رایانه وارد کرد و با فروش شرکت پی پال به موفقیتی بزرگ در زندگی دست یافت. در این گفتگوی صمیمی ایلان ماسک از فناوری‌‌های به کار رفته در خودروی الکتریکی تولیدی در تسلا می‌‌‌گوید. او همچنین از علت پتنت نکردن فناوری‌‌های توسعه داده شده در اسپیس ایکس به دلیل رقابت ناسا –یک سازمان دولتی- می‌‌‌گوید که در نوع خود جالب و آموختنی است.

بسیاری ایلان ماسک را هوارد هیوز قرن حاضر می‌‌‌دادند، او به قدری خود را در عرصه‌‌های مختلف فناوری وارد کرده است که گاهی انسان از پشتکار و وسعت دید این فرد باز می‌‌‌ماند؛ پروژه‌‌هایی همچون هایپرلوپ و سولار سیتی خود گواهی بر این مدعاست. توجه داشته باشید که توسعه‌‌ی چنین پروژه‌‌های فوق العاده پیشرفته‌‌ای بدون وجود زیرساخت‌‌های کافی در کشور امکان پذیر نیست. 

اگرچه این ویدیو مربوط به سال 2013 است ولی باید توجه داشت که هدف از ارائه‌‌ی بخش همگام با پیشروان معرفی دستاوردهای نوین نیست که این مورد در بخش‌‌های دیگر زومیت به قدر کفایت پوشش داده می‌‌‌شود، هدف از ارائه‌‌ی این بخش در زومیت آشنایی دوستداران دانش با پیشروان زمینه‌‌های علمی و الهام گیری از آن‌ها است.

بارگیری

لطفا پیشنهادها و نظرهای خود را از طریق بخش نظرات یا ایمیل شخصی بنده با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات