اپل برای آزمایش ویژگی‌‌های بروزرسانی‌های جدید iOS از کاربران کمک می‌گیرد

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در زمان توسعه آخرین نسخه سیستم عامل مک برنامه بتای عمومی آن را منتشر کرد، در همان زمان این سوال مطرح شد که آیا اپل در‌های توسعه نسخه آزمایشی سیستم عامل موبایل iOS را نیز روی عموم باز خواهد کرد؟ به گفته سایت 9to5Mac، اپل امسال آمادگی عرضه نسخه بتای iOS جدید را برای عموم پیدا کرده و قصد دارد با کمک کاربران ویژگی‌های جدید را آزمایش کند.
تبلیغات

هر سال بسیاری از کاربران نسخه پیش‌نمایش iOS‌های جدید را حتی بدون اینکه قصد یا اشتیاق ساخت اپلیکیشن داشته باشند، دانلود و نصب می‌کنند. حال نسخه تازه‌ای از iOS که پیش‌رو داریم، iOS 8.3 است که از ویژگی بدون سیم CarPlay، ایموجی‌های جدید و ورود آسان‌تر به حساب‌های گوگل پشتیبانی می‌کند و چندین بهبود امنیتی و رفع باگ را با خود همراه دارد. وب‌سایت 9to5Mac معتقد است برنامه AppleSeed نسخه بتای این نسخه iOS را در میانه ماه مارس در اختیار عموم می‌گذارد. اما بروزرسانی بزرگ بعدی که به احتمال زیاد iOS 9 است نیز پس از معرفی در مراسم WWDC در ماه ژوئن در اختیار عموم قرار می‌گیرد. 

با این حالت افراد بیشتری به تجربه و آزمایش جدیدترین نسخه‌های iOS می‌پردازند و از هر گوشه و کنار سیستم‌عامل می‌توانند باگ‌ها و مشکلات یا درخواست‌های خود را با اپل در میان بگذارند. در زمان عرضه نسخه بتای عمومی OS X Yosemite، یک میلیون فرد اجازه تجربه، آزمایش و گزارش باگ‌های این سیستم عامل را داشتند. اما در iOS به نظر می‌رسد جامعه هدف آزمایش‌کنندگان این پلتفرم بسیار کوچک‌تر باشد.

به گفته 9to5Mac، تعداد افرادی که اجازه آزمایش و گزارش باگ‌های نسخه‌های آینده iOS را دارند به 100,000 نفر محدود شده است.  در هر حال هنوز رسما اپل برنامه خود را برای عرضه بتای رسمی iOS اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات