مریسا میر در اولین کنفرانس توسعه دهندگان اعلام کرد؛ یاهو روی توسعه اپلیکیشن‌ها تمرکز می‌کند

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
در طول چند سال اخیر، اوضاع تجارت اینترنتی برای یاهو سودآور نبود، به همین خاطر این شرکت آمادگی خود را برای همکاری با توسعه ‌دهنگان مستقل اپلیکیشن‌ها اعلام کرد؛ این تصمیم در حالی گرفته شده که به نظر می‌رسد یاهو می‌خواهد اپلیکیشن‌های موبایل را در اولویت کاری خود قرار دهد.
تبلیغات

 روز پنج‌شنبه در سانفرانسیسکو، مریسا میر، مدیرعامل یاهو، اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان موبایل این کمپانی را تشکیل داد. بخش موبایل در ابتدا بعنوان سرگرمی در یاهو تلقی می‌شد اما اکنون ۲۰ درصد از کل درآمد این شرکت را شامل می‌شود. از یک میلیارد بازدید کننده‌ی یاهو، ۵۷۵ میلیون از دستگاه موبایل برای اتصال به این سایت استفاده می‌کنند. این شرکت، به‌تازگی سیستمی برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل معرفی کرده که توسعه‌دهندگان شخص ثالث را قادر می‌سازد از ابزارها و سرویس‌های یاهو برای تولید اپلیکیشن‌های خود بهره گیرند. 

ماریسا میر در این کنفرانس گفت:

ما می‌خواهیم امکانات خود را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با یک میلیارد کاربر یاهو و Tumblr به تعامل بپردازید.

 از زمانی که مریسا میر به مدیریت یاهو رسید، تلاش داشت دیدگاه‌های قدیمی این شرکت را تغییر دهد، او می‌دانست که بیشتر کاربران، دیگر از مرورگرهای کامپیوتر شخصی خود به اینترنت متصل نشده و در همین راستا تلاش کرد دستگاه‌های همراه را در اولویت قرار دهد و این کمپانی را به سوی اهداف جدیدی هدایت کند. وی تلاش خود را با نوسازی اپلیکیشن‌هایی نظیر آب و هوا و فلیکر آغاز کرد و سپس شروع به خرید سرویس‌های دیگر کرد. بزرگ‌ترین آن‌ها Tumblr است که در سال ۲۰۱۳ با رقمی برابر با ۱.۱ میلیارد دلار توسط یاهو تصاحب شد. سپس نوبت به BrightRoll و Flurry رسید که در اصل پلتفرم‌هایی تبلیغاتی بودند، این شرکت برای هر کدام نیز چند صد میلیون دلار پرداخت. پیشتر کارمندانی که در این شرکت روی اپلیکیشن‌های موبایل تمرکز داشتند به ۵۰ نفر می‌رسید که اکنون تعداد این نفرات به ۵۰۰ نفر افزایش یافته است. یاهو گزارش کرد که در سال ۲۰۱۴،‌ سرویس‌های موبایلی آنها سودی ۱.۲ میلیارد دلاری در پی داشته که می‌توان گفت ۹۵ درصد بیشتر از سال قبل است.

در این کنفرانس، مریسا میر از مجموعه سیستم توسعه‌دهنده‌ی موبایل خود بنام Flurry پرده برداشت؛ می‌توان گفت، فلوری مرکز توجهات را در کنفرانس دیروز به خود اختصاص داده بود. این اپلکیشن پلتفرم جدیدی است که یاهو در اختیار بیش از ۲۰۰.۰۰۰ توسعه‌دهنده قرار خواهد داد.

بیش از هزار توسعه‌دهنده در این کنفرانس حضور داشتند، اما هیچ‌ کدام از توسعه‌دهندگان انتظار موفقیت چشم‌گیری را از سیستم موبایل یاهو نداشتند. این کمپانی امیدوار است تا با کمک توسعه‌دهندگان مستقل که نتیجه‌ی فعالیت‌هایشان بر محصولات یاهو هم تاثیر خواهد داشت، بتواند رشد بیشتری در این زمینه به دست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات