تماشا کنید: تصاویر خیره‌کننده به مناسبت 25 سالگی فوتوشاپ

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
۲۵ سال پیش در چنین روزهایی، فتوشاپ توسط شرکت ادوبی ساخته شد و یکبار برای همیشه، دنیای خلق تصویر را تحت تاثیر خود قرار داد.
تبلیغات

 در سال ۱۹۸۷، توماس نال پروژه‌ی تصویری بنام Display را بوجود آورده و توسعه داد. این برنامه‌ی ساده برای نشان دادن تصاویر روی نمایشگرهای سیاه و سفید زمان خود بکار می‌رفت. توماس به کمک برادر خود، جان، شروع به اضافه کردن ویژگی‌هایی به برنامه برای انجام پردازش روی عکس‌ها کرد. خیلی زود این برنامه مورد توجه تولیدکننده‌های صنعتی قرار گرفت و در سال ۱۹۸۹، ادوبی تصمیم به ثبت پتنت نرم‌افزار خود با نام Photoshop گرفت و اولین نمونه از نرم‌افزار خود را در سال ۱۹۹۰ ارائه داد.

شانتایو نارایان مدیرعامل کمپانی ادوبی گفت:

امروز این نرم‌افزار با قابلیت‌های مختلف نظیر ویرایش ساده عکس، عکاسی مدلینگ و فشن، تولیدات فیلم، طراحی وبسایت‌ها، برنامه‌های موبایل و استفاده در پرینترهای سه بعدی به ایجاد خلاقیت‌های ممکن ادامه می‌دهد.

تاکنون هیچ کمپانی دیگری نتواسته مثل ادوبی، تولیدات و سرویس‌های مختلفی نظیر Dreamweaver ،After Effects ،Premiere Pro ،InDesign ،Adobe Illustrator را بوجود بیاورد که پیشرفتی خارق‌العاده در عرصه طراحی، عکاسی و فیلمبرداری داشته باشد. کمپانی ادوبی در حال برگزاری کمپینی با نام "Dream On" برای گرامی‌داشت ۲۵ سال هنرآفرینی و خلاقیت بوسیله فتوشاپ است.

بر همین اساس ادوبی، ویدئویی فوق‌العاده را به مدت ۱ دقیقه تولید کرده و تصاویر بی‌نظیری که توسط فتوشاپ خلق شده‌اند را به نمایش در آورده است؛ تصاویری که در میان آن‌ها چهره‌های آشنایی همچون Shrek و ‌‌Bilbo Baggins نیز به چشم می‌خورند. علاوه بر این ویدئو، می‌توانید با مراجعه به وبسایت این کمپانی، تایم‌لاین ویژه‌ای که ادوبی به مناسبت تولد فتوشاپ درست کرده است را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات