بنمچمارک و مشخصات فنی کامل گوش هوشمند One M9 Plus اچ‌تی‌سی فاش شد

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تاکنون شایعات و تصاویر مختلفی درباره وان M9، پرچم‌دار اصلی اچ‌تی‌سی داشته‌ایم. اما حضور نسخه بزرگتر این پرچم‌دار هنوز در هاله‌ای از ابهام است. با نتایج بنچمارکی که امروز از یک دستگاه مشکوک اچ‌تی‌سی فاش شده، احتمال معرفی نسخه قوی و پرچم‌دار وان M9 Plus قوت گرفته است.
تبلیغات

این دستگاهِ مشکوک با نام رمز HTC 0PK71 در این بنچمارک ثبت شده است. مشخصات بسیار خوب سخت‌افزاری این گوشی، احتمال One M9 Plus بودن این دستگاه را بسیار بالا برده است. دلیل دیگری که می‌توان به HTC 0PK71 شک کرد، قطعا اندازه نمایشگر و میزان رزولوشن بالای آن است. به گزارش CompuBench، این گوشی هوشمند به یک نمایشگر ۵.۱ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و تراکم ۵۷۶ پیکسل در هر اینچ مجهز خواهد بود.   

Suspected-HTC-One-M9-specs

باقی مشخصات این دستگاه اما کمی عجیب به نظر می‌رسند. اینطور که از برگه مشخصات مشخص است، پردازنده‌ای از شرکت کوالکام در این دستگاه جای نگرفته و به جای آن، اچ‌تی سی از چیپ MT6795 شرکت مدیاتک استفاده کرده است. این پردازنده ۶۴ بیتی است و با هشت هسته Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی PowerVR G6200 Rogue کار می‌کند. از دیگر مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به حافظه رم ۳ گیگابایت، حافظه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت، دوربین ۲۰ مگاپیکسل در پشت با قابلیت ضبط فیلم‌های 4K و دوربین جلویی ۱۳ مگاپیکسل اشاره کرد. اچ‌تی‌سی در اقدامی جالب دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی را برای گرفتن عکس‌های سلفی در این دستگاه قرار داده است. سیستم عامل این گوشی هوشمند نیز اندروید ۵ ذکر شده است.

Suspected-HTC-One-M9-benchmark-results

برخی از شما ممکن است از نبود پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ درون وان M9 Plus نامید شده باشید اما پردازنده ساخت مدیا‌تک قدرت زیادی دارد. این پردازنده به خوبی ضبط ویدیو‌های 720p با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند و برای یک گوشی هوشمند با چنین رزولوشن نمایشگری یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. با این‌حال همانطور که در بنچمارک‌ها مشاهده می‌کنید، وان M9 Plus در برابر قدرت گلکسی نوت ۴ سامسونگ کم می‌آورد و با پردازنده این دستگاه توان رقابت ندارد. احتمالی که اینجا به وجود می‌آید، ارائه نسخه مجهز به پردازنده مدیاتک برای بازار‌های آسیایی و نسخه مجهز به اسنپدارگون ۸۱۰ برای بازار‌های غربی است.

One-M9-Plus-vs-Note-4
One-M9-Plus-vs-Note-4 1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات