خودرو «تایتان» اپل ممکن است چنین شمایلی داشته باشد

پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش وال‌استریت ژورنال، اپل در حال هوشمند سازی یک دستگاه بسیار بزرگ است: یک خوردرو. برطبق همین گزارش، اپل در حال حاضر با چند صد کارمند خود در حال ساخت یک وسیله نقلیه با برند اپل است. این پروژه با نام رمز "Titan" در حال پیگیری است.
تبلیغات

اگر چنین موضوعی حقیقت داشته باشد اپل در حال کار روی یکی دیگر از محصولات بالقوه برای سرمایه گذاری و هوشمند سازی است که البته ممکن است هیچ وقت به بازار راه پیدا نکند. مارک نیوسان، یکی از طراحان صنعتی مشهوری است که سال پیش به اپل پیوست و پیش از این خودرویی برای کمپانی Ford طراحی کرده بود که در تصاویر زیر آن را مشاهده می‌کنید:

concept-car-1
concept-4

در ابتدا طرح مفهومی نیوسان با نام Ford 021C در نمایشگاه 1999 Tokyo Motor نشان داده شد. این طرح نارنجی رنگ از یک ماشین جالب تنها یک تمرین طراحی است و نه یک محصول برای تولید. در داخل این خودرو صندلی‌های ویژه‌ای قرار گرفته که روی پایه‌های چرخان استوار شده‌اند و نوردهی ال‌ای‌دی نیز در درون آن‌‌ها تعبیه شده است.

concept-car-2
concept-car-5

پیش از این تیم کوک در مصاحبه خود در ماه سپتامبر گفته بود: «در حال کار روی محصولاتی هستیم که هنوز کسی از وجودشان خبردار نشده و حتی هیچ شایعه‌ای نیز پیرامون آن‌ها شکل نگرفته است.» ساخت یک خودرو توسط اپل تمرکز و توجه بالایی می‌طلبد و اپل برای ساخت چنین دستگاه هوشمندی مطمئنا به چندین سازنده اتومبیل برای تامین قطعات نیاز خواهد داشت. در هر حال با توجه به طراح‌هایی که پیش از این مارک نیوسان، کارمند اپل به وجود آورده، ممکن است خودروی هوشمند و الکترونیک اپل چنین طراحی و شمایلی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات