دیدگاه شما: اگر استیو جابز زنده بود، چه نظری درباره اپل واچ و آیفون 6 پلاس داشت؟

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
«اپل واچ و آیفون 6 پلاس محصولاتی هستند که چندان با فلسفه استیو جابز همخوانی ندارند.» آیا شما با این سخن موافقید؟ این بار قرار است شما بگویید و ما نظرات شما را بشنویم.
تبلیغات

پس از درگذشت استیو جابز، تیم کوک سکان هدایت کمپانی بزرگ اپل را در دست گرفت. این تصمیم که به توصیه خود استیو جابز گرفته شده بود، در ابتدا با شک و شبهه همراه بود، اما نتایجی که اپل طی سال‌های اخیر گرفته‌، نشان‌دهنده انتخاب صحیح او به عنوان مدیرعامل است.

با این حال بسیاری معتقدند که کوک با وجود تلاش برای حفظ فلسفه جابز در اپل، تا حدی از قواعد او خارج شده و تصمیماتی گرفته که چندان با روح اپل سازگار نیستند. ارائه آیفون 6 پلاس با نمایشگر 5.5 اینچی که جدیدا مشخص شده در ابتدا قرار بوده این تلفن 5.7 اینچی باشد، یا محصولی چون اپل واچ که به زعم بسیاری فروش بسیار خوبی خواهد داشت، اما شاید چندان محصولی دلچسب به نظر نرسد.

جابز برای نمایشگر ۳.۵ اینچی آیفون دلایل متعددی داشت و مصرانه بر آنها پافشاری می‌کرد. اما آیفون 5، اولین محصول اپل زیر سایه تیم کوک با نمایشگری ۴ اینچ ارائه شد و حالا شاهد ارائه آیفون ۵.۵ اینچی از این کمپانی هستیم. این که سیاست‌های تیم کوک تا چه حد موفق خواهد بود را باید به آینده واگذار کنیم، اما نباید فراموش کنیم که تا کنون بزرگ‌ترین رکورد فروش آیفون تحت مدیریت کوک ثبت شده است. واقعیت آن است که کوک تعریف نسبتا جدیدی از اپل ارائه داده است. از بسیاری جهات، سیاست‌های وی به آنچه مد نظر جابز بود نزدیک است، اما بعضا ساختارشکنی‌هایی را هم از او دیده‌ایم که واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است. مثلا ارائه آیفون بزرگ به مذاق بسیاری طرفداران قدیمی اپل خوش نیامده، اما برخی از صاحب‌نظران معتقدند، اگر اپل تغییری در ابعاد تلفن هوشمندش اعمال نمی‌کرد، شکست می‌خورد. بسیاری از صاحب‌نظران اپل واچ را محصولی خوب و دوست داشتنی می‌پندارند و بسیاری دیگر آن را محصولی با طراحی نه چندان مناسب و کاربردی قلمداد می‌کنند.

حال ما می‌خواهیم نظر شما را در این باره جویا شویم. درباره اپل واچ، آیفون 6 پلاس و اندازه‌اش، تیم کوک و تغییرات در سیاست‌های اپل چه فکری می‌کنید؟ اگر استیو جابز زنده بود، چه نظری راجع به محصولات جدید داشت؟ در بخش نظرات، دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات