رسپ‌بری پای موفق به فروش بیش از ۵ میلیون دستگاه مینی‌کامپیوتر شده است

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
رسپ‌بری پای امروز اعلام کرد که از زمان عرضه‌ی کامپیوتر‌های خود از سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از پنج میلیون دستگاه از این کامپیوترها را به فروش رسانده است.
تبلیغات

رسپ‌بری پای امروز اعلام کرد که از زمان عرضه‌ی کامپیوترهای خود در سال ۲۰۱۲ موفق به فروش بیش از پنج میلیون دستگاه Raspberry PI شده است. این کمپانی محصولات خود را با قیمتی زیر ۳۵ دلار به فروش می‌رساند. محصولات رسپ‌بری پای در واقع بوردهایی مبتنی بر پردازنده‌های ARM هستند که با مصرف انرژی پایین و ابعاد کوچک امکان استفاده از سیستم‌عامل‌های لینوکسی را برای کاربران فراهم می‌کند.

در طول سالیان گذشته کمپانی تولیدکننده‌ی این رایانه‌های کوچک، طراحی محصولات خود را بهبود داده و با عنوان رسپ‌بری پای ۲ روانه‌ی بازار کرده است. نسل دوم این کامپیوتر رومیزی از وجود پردازنده‌ی قوی‌تر در کنار حافظه‌ی رم بیشتر بهره می‌برد. ضمنا قیمت این محصول نیز ۳۵ دلار تعیین شده است.

رسپ‌بری پای برای کاربردهای آموزشی توسعه یافته است. اساتید و دانشجویان می‌توانند با استفاده از این کامپیوترهای کوچک به کنکاش در دنیای برنامه‌نویسی بپردازند. علی‌رغم اینکه این محصول برای استفاده در کاربردهای آموزشی توسعه یافته، اما سایر افراد نظیر هکرهای نیز به استفاده از این کامپیوتر کوچک روی آورده‌اند و با استفاده از آن انواع کامپیوترهای رومیزی و انواع روبات‌های کوچک و بزرگ را توسعه داده‌اند.

علاوه بر رسپ‌بری پای‌، می‌توان محصولات دیگری را نیز در بازار یافت که سایزی مشابه رسپ‌بری پای دارند اما از پردازنده‌هایی نظیر اینتل و AMD بهره می‌برند. برگ برنده‌ی رسپ‌بری پای در برابر این محصولات قیمت کمتر این مینی‌کامپیوتر است که آن را در بین کاربران محبوب ساخته. مطمئنا با وجود جامعه‌ی کاربری پنج میلیون نفری برای رسپ‌بری پای، حل مشکلات در کنار توسعه‌ی انواع نرم‌افزارها نیز برای این محصول شتاب بیشتری خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات