فیس‌بوک در حال توسعه‌ی اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی است

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
سال گذشته فیس‌بوک استارت‌آپ نوپا اما موفق آکیولس را مال خود کرد. فیس‌بوک پس از خرید این کمپانی، حال درصدد توسعه‌ی اپلیکیشن‌های سرویس خود برای ارائه در گجت‌های وافعیت مجازی نظیر هدست واقعیت مجازی آکیولس است.
تبلیغات

کریس کاکس (Chris Cox)، مدیر محصولات فیس‌بوک در مصاحبه‌ای که در جریان کنفرانس Code Media ریکُد انجام داد، از این موضوع پرده برداشت که فیس‌بوک درصدد توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی برای واقعیت مجازی است. وی اشاره‌ای به جزئیات اپلیکیشن‌های در حال توسعه نکرد، اما سرویسی را تصور کرد که کاربران در آن می‌توانند محیط کنونی خود را با استفاده از این اپلیکیشن با دیگران به اشتراک بگذارند. کاکس پیش‌بینی کرده که این روش از اشتراک‌گذاری پتانسیل بالایی را برای تبدیل شدن به نحوه‌ی اشتراک‌گذاشتن معمول توسط کاربران دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده نباید انتظار داشت تا این روش به این زودی در اختیار کاربران قرار گیرد. کاکس به این موضوع اشاره کرد که هنوز زمان زیادی تا عرضه‌ی این اپلیکیشن‌ها به بازار باقی مانده است. وی تصاحب کمپانی آکیولس را به‌عنوان یکی نشانه‌های سرمایه‌گذاری فیس‌بوک در زمینه‌ی واقعیت مجازی برشمرده و به این نکته اشاره کرده که فیس‌بوک در حال سرمایه‌گذاری برای گسترش سرویس‌هایی است که بازخوردهای جالبی را نیز از این نظر دریافت کرده است. فیس‌بوک در پی آن است تا واقعیت مجازی را به هسته‌ی مرکزی فیس‌بوک انتقال دهد و به گفته‌ی زاکربرگ کاربران قادر باشند تمام تجربیات خود را از این طریق به اشتراک بگذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات