تماشا کنید: تهیه‌ی نقشه‌ی سه‌بعدی وای-فای ممکن شد

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
تهیه‌ی نقشه‌ی دو بعدی مربوط به سیگنال وای-فای ممکن بود، اما یکی از کاربران یوتیوب ویدئویی منتشر کرده و نشان داده که با استفاده از روش ابداعی وی می‌توان نقشه‌ی سه بعدی وای-فای را نیز تهیه کرد.
تبلیغات

 CNLohr یکی از کاربران یوتیوب است که با انتشار ویدئویی نشان داده که امکان ثبت نقشه‌ی سه بعدی وای‌فای وجود دارد. وی برای ساخت این دستگاه از یک تراشه‌ی ESP8266 استفاده کرده است. فرآیند تولید نقشه‌ی سه‌بعدی با استفاده از ابزار تولید شده توسط این کاربر چندان ساده نیست و با توجه به اینکه این دستگاه باید با استفاده از دست تمام محیط را اسکن کند، پس یک کار طاقت فرسا است. وی برای تسهیل امر اسکن محیط، از یک دستگاه CNC استفاده کرده و با قرار دادن سنسور روی آن، تمام محیط را با دقت بیشتر و سرعت بالاتری اسکن کرده است.

بورد مورد استفاده توسط این کاربر از یک تراشه‌ی ESP8266 تشکیل شده که یک ال‌ای‌دی با قابلیت نمایش چند رنگ روی آن تعبیه شده است. با اتصال این بورد به شبکه‌ی وای‌فای و پینگ کردن شبکه بصورت مداوم، قدرت سیگنال دریافت شده و سپس در قالب رنگ‌های از پیش تعیین شده نمایش پیدا می‌کند. با روشن شدن ال‌ای‌دی دوربین تصاویر را ضبط کرده و با کنار هم قرار دادن نور ال‌ای‌دی که به رنگ‌های آبی، سبز، نارنجی و قرمز نمایش داده شده، تصاویری سه‌بعدی از وضعیت سیگنال وای‌فای در یک محیط تهیه می‌شود.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات